۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
دولت با حمایت از واردات رقیب تولیدکننده داروهای دامی شده است
مدیرعامل شرکت داروسازی کیمیا رشد:

دولت با حمایت از واردات رقیب تولیدکننده داروهای دامی شده است

گرگان- رحمانی، مدیر عامل شرکت داروسازی کیمیا رشد گفت: دولت با حمایت از واردات رقیب تولیدکننده داروهای دامی شده است.

حسین رحمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شعار حمایت از تولید در همه دولت ها وجود داشته اما متاسفانه در عمل تاکنون حمایتی از تولید کننده وجود ندارد و تمام حمایت ها در حد شعار است.

مدیرعامل شرکت داروسازی کیمیا رشد تصریح کرد: بارها مقام معظم رهبری فرمودند که واردات ماده اولیه که در کشور توان تولید آن وجود دارد حرام است اما متاسفانه هیچ دولتی توجه نکرد و مکاتبات بسیاری در این خصوص با وزارت خانه های مختلف مخصوصا وزارت جهاد کشاورزی انجام دادیم اما توجه ای نمی شود.

وی ادامه داد: ما محصولی تولید می کنیم که نیاز کشور ۸ هزار تن است و ما ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن در سال را داریم اما در حال حاضر به دلیل شرایط نابرابر در واردات تنها هزار تن از محصول خود را می توانیم به فروش برسانیم.

رحمانی گفت: محصولی که شرکت ما تولید می کند کولین یا همان ویتامین B۴ است که با چوب ذرت که کشاورز آن را دور می ریزد و از ضایعات کشاورزی است تهیه می شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی کیمیا رشد خاطرنشان کرد: واردات این محصول علاوه بر اینکه به تولید کننده لطمه می زند باعث خروج ارز از کشور می شود با توجه به اینکه دولت چین به تولید کننده مشوق صادراتی می دهد ما توان رقابت را نداریم و مجبور هستیم به قیمت پایین تری عرضه کنیم.

وی یادآور شد: از آنجایی که تولیدکننده در ایران مشوقی از سوی دولت ندارد توان رقابت با کالای خارجی را نداریم و اگر این حمایت از سوی دولت وجود داشته باشد علاوه بر ایجاد صدها شغل در منطقه از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۷٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha