۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
سهم یک‌هزار میلیارد ریالی استان سمنان در پرداخت مالیات/ عدم مطابقت مالیات با ظرفیت‌ها
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سمنان:

سهم یک‌هزار میلیارد ریالی استان سمنان در پرداخت مالیات/ عدم مطابقت مالیات با ظرفیت‌ها

سمنان– مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سمنان با اشاره به سهم یک هزارمیلیارد ریالی استان در پرداخت مالیات گفت: این سهمیه با ظرفیت‌های موجود در استان مطابقت ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر خلیلی خواه پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه دیدار مدیران ستادی و استانی حوزه مالیاتی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در محل استانداری ضمن بیان اینکه استان سمنان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که همه آن‌ها مصرف‌کننده کالایی نیستند، اظهار داشت: یک هزار میلیارد ریال سهمیه این استان برای پرداخت مالیات در نظر گرفته‌شده که این مبلغ با ظرفیت‌های موجود و توانمندی آن‌ها مطابقت ندارد.

وی با اشاره به اینکه سمنان استانی بسیار پاک با مردمی متدین و قانون‌مدار است، ابراز کرد: این استان جزو استان‌هایی است که کمترین میزان فرار مالیاتی را دارد؛ و زیرساخت‌های لازم برای تحقق برنامه‌ها در این استان فراهم است. ‌

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان سمنان با تأکید بر اینکه مشاغل استان به‌واسطهی قدرت مالی و اقتصادی قوی نیستند، افزود: خدمات تمام‌شده مشاغل استان بسیار بالا است و بنابراین تمرکز اصلی سازمان امور مالیاتی باید بر شرکت‌ها و مؤسسات صنعتی باشد.

خلیلی خواه بابیان اینکه ۵۰ درصد از صنعت استان در گرمسار و غرب استان سمنان مستقر است، اضافه کرد: ‌در استان دو هزار موسسه و شرکت صنعتی وجود دارد، اما لازم است برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در راستای وصول مالیات از این مراکز به نحوی باشد که با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور منجر به رکود و ایجاد مشکلات بیشتر برای آنان نشود.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های اقتصادی کشور به سمت‌وسوی مالیات‌های غیرمستقیم و حصول ارزش‌افزوده می‌رود، تصریح کرد: تنها یک درصد از GDP کل کشور سهم استان سمنان است.

کد خبر: ۲۵٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha