۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
تولید ۴۲ میلیون تن سیمان در ۷ ماهه نخست امسال
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خبر داد

تولید ۴۲ میلیون تن سیمان در ۷ ماهه نخست امسال

­دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از تولید ۴۲ میلیون تن سیمان در ۷ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد یازده و ۶ دهم درصدی دارد.

به گزارش بازار، علی اکبر الوندیان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ظرفیت اسمی صنعت سیمان خاکستری را با ۷۸ واحدتولیدی ۸۸ میلیون تن عنوان کرد و افزود: ۱۰ واحد تولیدی سیمان سفید نیز با یک و ۶ دهم میلیون تن در کشور فعال است.

وی ادامه داد: عرضه‌های مستمر سیمان از طریق واحدهای تولیدی و افزایش تامین ۱۰ درصدی برق مورد نیاز واحدهای تولیدی از سوی وزارت نیرو باعث شد امسال فضای آرام و بازار بدون تنشی را در این صنعت پشت سربگذاریم.

الوندیان اضافه کرد: سال گذشته میلادی در مجموع چهار و ۲ دهم میلیارد تن سیمان در جهان تولید شده است که از این مقدار، چین با ۲ و یک دهم میلیارد تن (تولید ۵۰ درصد) در صدر جدول تولیدکنندگان سیمان جهان قرار گرفت هند، ویتنام قرار دارند و ایران نیز با ۶۴ و ۲ دهم میلیون تن تولید در جایگاه هشتم قرار گرفت در حالی که پیش از این رتبه ششم دنیا متعلق به ایران بود.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز حدود ۳۵ میلیون تن سیمان در کشور تولید شد که رشد ۱۱ و ۴۸ صدم درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

الوندیان به صادرات سیمان اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود ۱۳ میلیون تن سیمان و کلینکر به کشورهای عراق، کویت، قطر، افغانستان، روسیه و کشورهای CIS صادرات داشته ایم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ناترازی انرژی را از دلایل کاهش تولید و افت جایگاه ایران در این صنعت عنوان کرد و گفت: سال گذشته از نیمه دوم خرداد تا نیمه دوم شهریور با کمبود برق و اواسط آبان ماه تا اواسط اسفند ماه با محدودیت برق و گاز مواجه بودیم که این موضوع منجر به کاهش تولید شد.

کد خبر: ۲۵۷٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha