۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
اخذ مالیات ۳۰۰ هزار تومانی از مسکن ملی و مهر؛ بدون تغییر نسبت به ۱۴۰۲

اخذ مالیات ۳۰۰ هزار تومانی از مسکن ملی و مهر؛ بدون تغییر نسبت به ۱۴۰۲

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ قرار است دولت از مسکن مهر و مسکن ملی مالیات ۳۰۰ هزار تومانی دریافت کند. به نظر می رسد دولت با تعیین این عدد قصد ندارد قیمت آنرا تغییر دهد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد مالیات واحدهای مسکن مهر و واحدهای نهضت ملی مسکن برای سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۳ بالغ بر ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و باز هم بدون تغییر باقی مانده است و دولت قصد افزایش آنرا ندارد.

بر اساس تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ میزان مالیات پروژه‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن برای سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۳ در پروژه‌های سه‌جانبه با سازندگان، تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی با معرفی وزارت راه و شهرسازی ۳۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود

بر اساس تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ میزان مالیات پروژه‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن (ساخت، آماده‌سازی، محوطه‌سازی، زیربنایی و روبنایی) برای سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۳ در پروژه‌های سه‌جانبه با سازندگان، تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی با معرفی وزارت راه و شهرسازی ۳۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود.

هیچگونه مالیات دیگری به‌ غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت خرید مصالح به این طرح‌ها تعلق نمی گیرد. سازمان امور مالیاتی کشور موظف به‌صدور مفاصاحساب مالیاتی پس از دریافت این مالیات است

هیچگونه مالیات دیگری به‌ غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت خرید مصالح به این طرح‌ها تعلق نمی گیرد. سازمان امور مالیاتی کشور موظف به‌صدور مفاصاحساب مالیاتی پس از دریافت این مالیات است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز مالیات برای هر واحد مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده بود و باتوجه به اینکه در بودجه ۱۴۰۱ نیز مسکن مهر نیز شامل مالیات گردیده بود بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به بودجه ۱۴۰۱ این مالیات برآورد شده بود

در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز مالیات برای هر واحد مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده بود و باتوجه به اینکه در بودجه ۱۴۰۱ نیز مسکن مهر نیز شامل مالیات گردیده بود بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به بودجه ۱۴۰۱ این مالیات برآورد شده بود. حال دولت قصد دارد برای سال آینده نیز عدد ۳۰۰ هزار تومان را بدون تغییر نکه دارد.

بر اساس بند الف تبصره ۱۱ با موضوع مسکن و حمل و نقل (احکام یک ساله) لایحه بودجه ۱۴۰۲ میزان مالیات پروژه‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر برای سال‌های ۱۳۹۸ الی ۱۴۰۲ در پروژه‌های تفاهم‌نامه سه‌جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و یا معرفی وزارت راه و شهرسازی سه میلیون ریال برای هر واحد تعیین می‌گردد و هیچ‌گونه مالیات دیگری به‌غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت خرید مصالح به این پروژه‌ها تعلق نمی‌گیرد. سازمان امور مالیاتی موظف به صدور مفاصا حساب مالیاتی پس از دریافت این مالیات است.

با توجه به این موضوع که این بند از بودجه با سال گذشته یکسان است باید دید آیا دولت می‌تواند سال آینده از مسکن مهر ملی مالیاتی در یافت کند؟ و با توجه به اینکه سرعت ساخت واحدهای مسکن ملی سرعت آنچنانی ندارد آیا می توان به افتتاح این واحدهای مسکونی از پایان امسال بود.

طبق گفته برخی مسئولان در حال حاضر تنها ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ملی در حال احداث است و در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارد.

کد خبر: ۲۵۷٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha