۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
خرمای بوشهر به بولیوی می رود| تهاتر با میوه های گرمسیری و استوایی
استاندار بوشهر مطرح کرد:

خرمای بوشهر به بولیوی می رود| تهاتر با میوه های گرمسیری و استوایی

بوشهر- استاندار بوشهر از صادرات خرمای بوشهر به بولیوی خبر داد و گفت: تهاتر خرما با میوه های گرمسیری و استوایی مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با سفیر بولیوی در ایران خواستار برپایی نمایشگاه مشترک با کشورهای آمریکای لاتین شد و اظهار داشت: پیشنهاد می کنم، تولیدات بوشهر در کشورهای آمریکای لاتین و تولیدات این کشورها نیز در بوشهر عرضه شود.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی سفرا، پیشنهاد می کنم، سفر سفرای آمریکای لاتین به بوشهر در زمستان امسال برنامه ریزی شود تا دو طرف از مزیت های یکدیگر شناخت پیدا کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه روابط اقتصادی و سیاسی و تجاری با بولیوی هستیم گفت: دعوت می کنم ارزیابی میدانی از استان ما داشته باشید و مزیت های استان بوشهر را شناسایی و نسبت به توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی اقدام کنیم.

محمدی زاده افزود: استان بوشهر ۷۴ درصد گاز کشور را تولید می کند و روزانه ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید و شیرین سازی می کنیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد محصولات پتروشیمی کشور و تمام مواد خام پتروشیمی متعلق به بوشهر است.

وی اضافه کرد: سالانه ۶۰ میلیون تن تولیدات پتروشیمی در استان بوشهر داریم که بخشی صادر و بخشی به مصرف داخل کشور تعلق دارد.

محمدی زاده: سفیر بولیوی و تیم همراه، از سردخانه های نگهداری خرما و صنایع فرآوری و همچنین یک‌ مجموعه پتروشیمی در کنگان‌بازدید کرده تا در صورت امکان شاهد مبادلات تجاری بین بوشهر و بولیوی باشیم

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد خرمای ایران شامل ۱۷۵ هزار تن در سال به استان بوشهر تعلق دارد اظهار داشت: خرما یک محصول مقوی و مغذی است و یک غذای کامل است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بولیوی می تواند بازار مصرف قدرتمندی برای خرمای ایران باشد گفت: بوشهر، صادرات خرما به برزیل دارد و می تواند به بولیوی هم صادر کند.

وی یادآور شد: سفیر بولیوی و تیم همراه، از سردخانه های نگهداری خرما و صنایع فرآوری و همچنین یک‌ مجموعه پتروشیمی در کنگان بازدید کرده تا در صورت امکان شاهد مبادلات تجاری بین بوشهر و بولیوی باشیم.

وی پیشنهاد کرد: تهاتر خرمای بوشهر با میوه های گرمسیری و استوایی که در بولیوی تولید می شود گام‌ بلندی در توسعه اقتصادی دو کشور است.

کد خبر: ۲۵۷٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سرباز وطنم جمهوری اسلامی ایران IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      0 0
      با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب و امام امت امام خامنه ای فرمانده کل قوا جناب دکتر محمدی زاده استاندار انقلابی و ولایی استان بوشهر بر خود واجب میدانم از تمام زحمات حضرتعالی برای رفع مشکلات معیشتی شهروندان استان بوشهر تشکر کرده به امید روزی که بوشهر ها از نظر علمی و فرهنگی و اقتصادی در کشور عزیزم جمهوری اسلامی ایران بدرخشیم انشاالله التماس عا