۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کمیته تطبیق بودجه با برنامه ۵ ساله تشکیل می‌شود
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

کمیته تطبیق بودجه با برنامه ۵ ساله تشکیل می‌شود

میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به اینکه هنوز لایحه اصلاح ساختار بودجه به مجلس ارائه نشده، این کمیسیون بررسی این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بررسی اصلاح ساختار بودجه یکی از اولویت‌های مهم این کمیسیون است، گفت: دعوت از نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارائه گزارشی درباره بودجه سال جاری و کسری احتمالی آن در دستور کار ما قرار گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور یازدهم مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز لایحه اصلاح ساختار بودجه با وجود اعلام نوبخت به مجلس ارائه نشده و اقدام اساسی هم در دور دهم مجلس در این مورد صورت نگرفته است، کمیسیون برنامه و بودجه بررسی این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به نوسانات و افزایش قیمت ارز اظهار کرد: اگرچه بررسی موضوع قیمت ارز در حوزه تخصصی کمیسیون اقتصادی مجلس است اما به دلیل تاثیر این موضوع بر روی بحث بودجه، ما از کارشناسان دولتی مانند رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و دارایی و ... حتما دعوت خواهیم کرد تا راهکارهای خود را برای مهار قیمت ارز ارائه دهند.

بررسی تعیین منابع جدید برای بودجه
میرتاج‌الدینی تصریح کرد: با وجود اعلام کسری احتمالی بودجه در سال جاری، ما بعد از استماع گزارشات دولتمردان در این مورد نسبت به تعیین منابع جدید درآمدی در بودجه اقدام می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: با توجه به اینکه بودجه هر ساله برشی از برنامه پنج ساله است، کمیته تخصصی ارزیابی میزان پیشرفت اجرای برنامه‌ ۵ ساله ششم توسعه به عنوان یک کمیته جدید با پیشنهاد اعضا تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس کمیته تخصصی برای تطبیق بودجه هر سال با برنامه پنج ساله شکل می‌گیرد و دیگر آنکه ما باید در دور یازدهم مجلس برنامه پنج ساله هفتم را هم بررسی و تصویب کنیم.

کد خبر: ۲۵٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha