۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
مبادلات تجاری و اقتصادی بوشهر و بولیوی افزایش می یابد| بولیوی قطب بزرگ لیتیوم جهان
سفیر بولیوی در گفت و گو با بازار:

مبادلات تجاری و اقتصادی بوشهر و بولیوی افزایش می یابد| بولیوی قطب بزرگ لیتیوم جهان

بوشهر- راموس سفیر بولیوی در ایران از افزایش چشمگیر مبادلات تجاری و اقتصادی بوشهر و بولیوی خبر داد و با اشاره به اینکه بولیوی قطب لیتیوم جهان است گفت: خرمای بوشهر و محصولات پتروشیمی بازار خوبی دارند.

رومینا گوادالوپه پرز راموس در حاشیه دیدار با استاندار بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بوشهر از استان های مهم اقتصادی و انرژی محسوب می شود و نقش مهمی در تولید گاز و صادرات نفت دارد و محصولات کشاورزی با کیفیتی نیز تولید می کند.

وی افزود: افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی بین بوشهر و بولیوی مورد توجه و تاکید قرار دارد که امیدوارم منتج به نتایج خوبی شود.

سفیر بولیوی در ایران خاطر نشان کرد: بولیوی سالانه ۲۴ میلیون تن لیتیوم تولید می کند که در جهان رتبه نخست را دارد و زمینه صادرات این محصول فراهم است.

راموس تصریح کرد: اینجانب به نمایندگی از سفرای کشورهای آمریکای لاتین به بوشهر سفر کرده ام و پیشنهاد می کنیم سال ۲۰۲۴ تمام سفرای آمریکای لاتین به بوشهر سفر کنند و با ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی و صنعتی و حوزه انرژی و.... آشنا شوند.

وی با اشاره به جایگاه بوشهر در تولید خرما افزود: کیفیت خرمای بوشهر خیلی خوب است و فردا بازدیدی از نخیلات بوشهر خواهیم داشت که امیدوارم نتایج مثبتی در بر داشته باشد.

سفیر بولیوی در ایران به مشترکات فرهنگی بولیوی با بوشهر پرداخت و گفت: بوشهر شعرا و اندیشمندان بزرگی داشته و فرهنگ بومی بوشهر مشترکات زیادی با بولیوی دارد.

راموس خواستار برپایی جشنواره هفته فرهنگی آمریکای لاتین در بوشهر شد و گفت: همچنین یک نمایشگاه مشترک نیز دایر شود تا محصولات بوشهر و آمریکای لاتین به نمایش در آید.

سفیر بولیوی در ایران خاطر نشان کرد: در سفر به بوشهر از نخیلات و تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی بازدید و زمینه همکاری های اقتصادی دوجانبه بررسی و امیدوارم تصمیمات خوبی گرفته شود.

کد خبر: ۲۵۷٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha