۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کنترل کیفی آب در مناطق سیل زده کالپوش | تیم های درمانی مستقر شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

کنترل کیفی آب در مناطق سیل زده کالپوش | تیم های درمانی مستقر شدند

شاهرود- شیبانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از کنترل کیفیت آب مناطق سیل زده کالپوش خبر داد و گفت: کارشناسان بهداشت و درمان میامی در منطقه سیل زده مستقر هستند.

حسین شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اعزام گروه‌های بهداشت و درمان بعد از وقوع سیلاب در کالپوش میامی، تاکید کرد: اعزام و استقرار تیم بهداشت و درمان همراه با داروهای مورد نیاز مردم یکی از مهمترین اقداماتی بود که در همان بدو وقوع سیل صورت گرفت.

وی با بیان اینکه امداد رسانی به مصدومان حادثه سیل از جمله نخستین کارهایی بود که این تیم های امدادی و درمانی صورت دادند، گفت: تیم بهداشت و درمان میامی با پشتیبانی معاونت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای این منظور در منطقه حضور یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه آلودگی آب و ورود گل و لای به آب شرب منازل مسکونی کالپوش نخستین دغدغه ای بود که شبکه بهداشت و درمان به آن ورود کرد، گفت: سنجش میزان آلودگی منابع آبی با حضور کارشناسان بهداشت ما صورت گرفت.

شیبانی با بیان اینکه اطمینان حاصل کردن از بهداشت آب و محیط از جمله مهمترین اقداماتی بود از ابتدای وقوع سیل در کالپوش مد نظر قرار داشت، گفت: مراقبت از تلاقی آب و سیم‌های برق و آموزش و هشدار به مردم در خصوص پیشگیری از وقوع حوادث از دیگر اقداماتی بود که انجام شد.

وی از اعزام تیم‌های بهداشتی و پزشکی همراه با دارو به شهر رضوان و روستاهای منطقه خبر داد و گفت: تأمین سم برای از بین بردن جوندگان و ناقلان بیماری از دیگر کارهایی بود که در زمان سیل صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین از آماده باش خانه های بهداشت روستایی در کالپوش خبر داد و افزود: نیروهای شبکه بهداشت و درمان به صورت جهادی در منطقه حاضر هستند و خدمات می دهند.

کد خبر: ۲۵۷٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha