۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
نهاده های مدت دار در اختیار دامداران مناطق سیل زده کالپوش قرار می گیرد
مدیرکل امور عشایری استان سمنان در گفت‌وگو با بازار:

نهاده های مدت دار در اختیار دامداران مناطق سیل زده کالپوش قرار می گیرد

سمنان- جلالی، مدیرکل امور عشایری استان سمنان از توزیع نهاده های دامی مدت دار بین دامداران و عشایر مناطق سیل زده بخش کالپوش در شهرستان میامی خبر داد.

علی اصغر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به کمک های صورت گرفته در مناطق سیل زده کالپوش بیان کرد: در شورای عشایر استان سمنان مصوب شد که نهاده های مورد نیاز دامداران مناطق سیل زده کالپوش در شهرستان میامی به صورت مدت دار، اعطا شود.

وی با بیان اینکه این نهاده ها به صورت شش ماهه با تنفس ارائه خواهد شد، افزود: تلاش شده تا در این زمینه دغدغه و نگرانی تامین علوفه مورد نیاز دامداران کالپوشی دیده شود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه تاکنون یک هزار تن علوفه برای کالپوش در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: دامداران با مراجعه به دفاتر عشایری و مباشران می توانند از این نهاده ها بهره مند شوند.

جلالی با بیان اینکه هر میزان نیاز عشایر و دامداران کالپوشی آسیب دیده از سیل باشد، نهاده ها موجود است و نگرانی بابت توزیع این نهاده ها وجود ندارد، گفت: به فرض کمبود نهاده ها، می توان علوفه های مورد نیاز دامداران آسیب دیده کالپوش را از شهرستان های دامغان و شاهرود تامین کرد.

وی افزود: دامداران کالپوشی به تعاونی عشایر روستاهای بخش کالپوش می توانند مراجعه و از نهاده های مدت دار علوفه ای و دامی، بهره مند شوند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان همچنین با بیان اینکه سیل هفته گذشته به راه های عشایری بخش کالپوش نیز خسارات زیادی وارد کرد، گفت: در اسرع وقت با انتخاب پیمانکاران تیغ زنی و آماده سازی راه های عشایری روستاهای کالپوش نیز در دستور کار امور عشایری استان سمنان قرار خواهد گرفت.

جلالی با بیان اینکه تامین سوخت مورد نیاز تانکرهای آب رسان عشایر نیز از جمله دیگر اقداماتی بود که بلافاصله بعد از سیل کالپوش صورت گرفت، بیان کرد: در تلاش هستیم تا شرایط برای دامداران این بخش تسهیل شود.

به گزارش بازار، سیل هفته قبل در کالپوش ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت این خسارات برآورد اولیه تا ابتدای هفته جاری هستند و هنوز آمار جدید از خسارات تکمیلی اعلام نشده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha