۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
مهلت دولت به دارندگان مسکن لاکچری تا آذر۱۴۰۳ | خانه های در حال ساخت مشمول مالیات نیستند
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳

مهلت دولت به دارندگان مسکن لاکچری تا آذر۱۴۰۳ | خانه های در حال ساخت مشمول مالیات نیستند

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ مقرر شد تا دارندگان زمین، ویلا، باغ و مسکن لاکچری که مبلغ دارایی آنها بیش از ۲۵ میلیارد تومان باشد تا آذر ماه ۱۴۰۳ ارزشگذاری و بیشتر از آن مالیات پرداخت شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ آذر ماه سال بعد آخرین مهلت تعیین ارزش روز دارایی های مشمول مالیات جدید است و آنطور که به نظر می رسد قرار است دولت هم برای زمین، باغ، ویلا و مسکن های لاکچری که قیمت گذاری آن نشان خواهد داد بیش از 25 میلیارد تومان است مالیات دریافت کند.

زمین های فاقد اعیانی دارای کابری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز و واحد های مسکونی که ارزش آنها بیش از ۲۵ میلیارد تومان باشند، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می شوند

بر اساس بند «ش» «تبصره ۶» لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، زمین های فاقد اعیانی دارای کابری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز و واحد های مسکونی که ارزش آنها بیش از ۲۵ میلیارد تومان باشند، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می شوند.

در جز ۲ بند «ش» از «تبصره ۶» لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده است، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت مشمول مالیات دو در هزار نیستند

همچنین در جز ۲ بند «ش» از «تبصره ۶» لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده است، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت مشمول مالیات دو در هزار نیستند.

بر اساس لایحه بودجه 1403، باغ ویلاهای غیر مجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیونهای ماده (۹۹) یا ماده (۱۰۰) قانون شهرداریها حسب مورد مشمول جریمهای معادل دو برابر مالیات باغ ویلاهای مجاز هستند ۵۰٪ جریمه های دریافتی حسب مورد به شهرداری یا دهیاری محل باغ ویلا اختصاص می یابد.

آیین نامه اجرائی این بند ظرف دو ماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی (مسؤول) با همکاری وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی تهیه میشود و به تصویب هیأت وزیران میرسد.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداریها موظفند امکان دسترسی برخط آنلاین به سامانه مربوطه و همچنین از طریق وب سرویس را حداکثر تا پایان شهریور ماه به اطلاعات مالکیت املاک مورد نیاز سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه اماکن را در اختیار این سازمان قرار دهند

در بند ۳ جز ش تبصره ۶ آمده است، وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت معدن و تجارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداریها موظفند امکان دسترسی برخط آنلاین به سامانه مربوطه و همچنین از طریق وب سرویس را حداکثر تا پایان شهریور ماه به اطلاعات مالکیت املاک مورد نیاز سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه اماکن را در اختیار این سازمان قرار دهند.

اگر چه شناسایی خانه های خالی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و از طریق سامانه املاک و اسکان به اجرا گذاشته شده است اما سال ها طول کشید تا این وزارتخانه موفق به راه اندازی سامانه املاک و اسکان شود. در این سامانه این وزارتخانه نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی افراد اقدام می کند و کسانی که در مهلت تعیین شده نتوانستند این اطلاعات را ثبت کنند، واحد مسکونی آن ها به عنوان خاله خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی می شود.

سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به تعیین داراییهای مشمول بر اساس ارزش به قیمت روز آنها توسـط سازمان مالیاتی تعیین میشود حداکثر تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۳ اقدام کند

سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به تعیین داراییهای مشمول بر اساس ارزش به قیمت روز آنها توسـط سازمان مالیاتی تعیین میشود حداکثر تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۳ اقدام کند و مراتب را به مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

کد خبر: ۲۵۷٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha