تکلیف وزارت ارتباطات و نیرو برای تعیین ضوابط فیبرنوری هوایی
جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

تکلیف وزارت ارتباطات و نیرو برای تعیین ضوابط فیبرنوری هوایی

مطابق لایحه بودجه سال آینده، وزارت نیرو مکلف شده با همکاری وزارت ارتباطات، استانداردها و ضوابط عبور فیبرهای نوری هوایی را ظرف مدت ۲ ماه بعد از ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ به تصویب برساند.

به گزارش بازار، بر اساس بند «ب» تبصره ۱۳ لایحه بودجه سال آینده، مانده حساب توسعه شبکه فیبرنوری موضوع بند «س» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پس از تاسیس صندوق توسعه به حساب صندوق انتقال می‌یابد. مبالغ کمک پرداختی به اپراتورهای ارتباطی از محل منابع این صندوق معاف از مالیات هستند.

در بند «پ» به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری کشور، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و خارج از شهری را حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سمت وزارت ارتباطات و صرفا با رعایت شرایط، ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کنند.

بند «ت» به تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری است. به این صورت که وزارت نیرو با همکاری وزارت ارتباطات (سازمان تنظیم مقررات) مکلف شده‌اند، استانداردها، ضوابط و تعرفه‌های عبور فیبرهای نوری هوایی اپراتورها را از طریق تیرها و دکل‌های برق با رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل، حداکثر تا ۲ ماه آینده به تصویب برسانند.

کد خبر: ۲۵۷٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha