۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
اتحادیه‌ شهرداری‌های کل کشور در قالب تشکل غیردولتی ایجاد می‌شود
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

اتحادیه‌ شهرداری‌های کل کشور در قالب تشکل غیردولتی ایجاد می‌شود

نمایندگان مردم در مجلس مصوب کردند اتحادیه شهرداری‌های کل کشور با عضویت تمام شهرداری‌های کشور در قالب تشکل غیردولتی با أخذ مجوز از وزارت کشور بدون تحمیل هیچگونه بار مالی به دولت، ایجاد شود.

به گزارش بازار، نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، یکم آذرماه ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ۳ این لایحه با ۱۵۱ رأی موافق، بدون رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی ۳ این لایحه؛ کلیه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرائی(موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه) مکلفند نسبت به ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار با استفاده از نمادهای شهری، جایزه‌های فرهنگی، بسته‌های آموزشی، رشته‌های تخصصی، بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های فرهنگ‌ساز و روایتگری با استفاده از بودجه همان دستگاه و ظرفیت‌های ملی در بسترهای گوناگون از جمله صدا و سیما و فضای مجازی اقدام کنند.

همچنین نمایندگان با بند الحاقی ۴ این لایحه با ۱۳۶ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده الحاقی ۴ این لایحه نیز آمده است؛ به منظور توسعه همکاری بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، برقراری ارتباط با اتحادیه‌های بین‌المللی شهرداری‌ها، انتقال تجربه ها و تنظیم و اجرای برنامه‌های آموزشی و بررسی مسائل و مشکلات شهرداری‌ها، ارائه راه‌حل ها و پیشنهادهای مناسب و ارتباط بیشتر شهرداری‌ها با قوای سه گانه و پیگیری امور مربوطه، اتحادیه شهرداری‌های کل کشور با عضویت تمام شهرداری‌های کشور در قالب تشکل غیردولتی با أخذ مجوز از وزارت کشور بدون تحمیل هیچگونه بار مالی به دولت، ایجاد می‌گردد.

در ادامه نمایندگان با بند الحاقی ۵ این لایحه با ۹۹ رأی موافق، ۶۱ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده الحاقی ۵ نیز آمده است؛ رئیس یا عضو منتخب شورای عالی استان‌ها به عنوان عضو ناظر به ترکیب شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، شورای اجتماعی کشور، شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، شورای عالی محیط زیست و شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور اضافه می‌گردد.

کد خبر: ۲۵۷٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha