۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
آغاز پذیره ‌نویسی سهام صبا فولاد خلیج فارس در فرابورس

آغاز پذیره ‌نویسی سهام صبا فولاد خلیج فارس در فرابورس

پذیره‌نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد «فصباح» از روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه به روش سلب حق تقدم در فرابورس ایران آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، شرکت صبا فولاد خلیج فارس بر اساس مصوبه مجمع فوق‌العاده به تاریخ ۵ مهرماه جاری، در نظر دارد سرمایه خود را با سلب حق تقدم خرید سهام از سهامداران فعلی و صدور سهام جدید از مبلغ ۵۵۰۰ ریال به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

افزایش سرمایه این شرکت با هدف تامین بخشی از مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح احداث واحد احیای مستقیم با ظرفیت سالانه ۱.۷۶ میلیون تن بریکت گرم انجام خواهد شد.

بدین ترتیب پذیره‌نویسی ۹ میلیارد و ۱۹۶ میلیون سهم این شرکت به قیمت هر سهم چهار هزار و ۸۳۹ ریال از روز ۲۹ آبان تا ۱۵ روز یعنی ۱۳ آذرماه انجام خواهد شد.

از ارکان این پذیره‌نویسی می‌توان از کارگزاری صبا جهاد به عنوان عامل و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان متعهد پذیره‌نویسی نام برد. این صندوق تعهد داده است که در پنج روز پایانی مدت پذیره‌نویسی نسبت به خرید کل سهام باقی‌مانده اقدام کند.

میزان سهام قابل خریداری از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی نیز حداقل یک سهم و حداکثر ۹ میلیارد و ۱۹۶ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰۰ سهم در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه پذیره‌نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس از طریق سامانه معاملاتی فرابورس ایران انجام می‌شود، متقاضیان خرید سهام باید از طریق کارگزاری‌های عضو فرابورس در بازه زمانی تعیین شده اقدام به ثبت سفارش کنند.

شایان ذکر است سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس در تیرماه ۱۴۰۲ در فرابورس عرضه اولیه شده و با نماد «فصبا» در بازار دوم فرابورس معامله می شود.

کد خبر: ۲۵۷٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha