۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
«اقتصاد دریا» مختص استان‌های ساحلی نیست | توانمندی های صنعت دریایی استان مرکزی
استاندار مرکزی:

«اقتصاد دریا» مختص استان‌های ساحلی نیست | توانمندی های صنعت دریایی استان مرکزی

اراک- استاندار مرکزی با بیان اینکه اقتصاد دریا مختص استان‌های ساحلی نیست، گفت: استان مرکزی مملو از ظرفیت ها و واحدهای صنعتی مرتبط با اقتصاد دریا است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، فرزاد مخلص الائمه در حاشیه نمایشگاه صنعت اراک که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی برگزار شده است، ضمن اشاره به ظرفیت های خوب اقتصادی استان، تاکید کرد: برای اینکه اقتصاد پایدار و قدرتمندتری داشته باشیم باید حوزه صنعت، کشاورزی و بقیه بخش‌ها را با شتاب رشد بدهیم که این اتفاق با تلاش فعالان صنعتی و اقتصادی و مجموعه اقدامات دولت سیزدهم محقق شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نرخ مالیات واحدهای تولیدی را از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش داد، اضافه کرد: بودجه دولت که سال‌ها کاملاً از نفت تأمین می‌شد امسال به نقطه‌ای رسیده است که حدود ۵۳ درصد آن از مالیات تأمین می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی در حالی افزایش پیدا کرد که در گذشته نرخ مالیات واحدهای تولیدی حدود ۲۵ درصد بوده اما اکنون به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است و این یعنی ضمن حمایت از تولید، بخش‌های غیر مولدی که فرار مالیاتی داشتند شناسایی شده‌اند.

مخلص الائمه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل ستاد معین اقتصاد دریا از سال گذشته در استان مرکزی گفت: معتقدیم اقتصاد دریا مختص استان‌های ساحلی نیست و همه کشور باید در اقتصاد دریا به میدان بیایند تا از این ظرفیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک استفاده کنیم.

وی یادآور شد: استان مرکزی مملو از صنایع دریامحور است و چندی قبل با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت صنایع مرکزی در حوزه اقتصاد دریا منعقد شد.

به گزارش بازار، نمایشگاه صنعت از ۳۰ آبان ماه لغایت سوم آذر ماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان است همچنین باید گفت محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی میزبان این رویداد خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۷٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha