۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
اجرای کشاورزی قراردادی در ۲۱ هزار هکتار از گندمزارهای مازندران
مدیرکل غله مازندران اعلام کرد؛

اجرای کشاورزی قراردادی در ۲۱ هزار هکتار از گندمزارهای مازندران

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از آغاز اجرای طرح کشاورزی قراردادی در استان خبر داد و گفت: سال زراعی قبل ۲۱ هزار هکتار از گندمزارها زیر پوشش این طرح رفت.

عباسعلی وفایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در راستای سیاست های حمایتی دولت و اجرای برنامه های وزارت جهاد کشاورزی، طرح کشاورزی قرادادی محصولات گندم و دانه های روغنی را آغاز کرد.

وی در خصوص مزایای اجرای این طرح گفت: تامین نهاده‌های تولید مانند کود، سم و دیگر نهاده‌ها و آموزش کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزی و خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران موجب کاهش ریسک تولید و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای این طرح نیز در راستای حفظ امنیت غذایی برای مردم خواهد بود.

وی افزود: کشاورزان استان مازندران با ثبت نام در این طرح و اجرای کشاورزی قراردادی از ۲۰ درصد تخفیف در حق بیمه و انجام تسویه حساب نهایی در زمان تحویل محصول سود خواهند برد.

وفائی نژاد همچنین در خصوص هزینه کرایه حمل محصولات کشاورزی اظهار داشت: در این طرح به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید تضمینی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه کرایه حمل محصول به کشاورز تخصیص می یابد.

وی از دیگر مزایای اجرای این طرح به معرفی کارشناس به کشاورزان طرف قرارداد اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندی کشاورزی و منابع طبیعی نیز به منظور تسهیل، هدایت و نظارت، اقدام به معرفی کارشناس به کشاورزان طرف قرارداد کرده و ارائه مشاوره های فنی در طول دوره کاشت، داشت و برداشت محصول خواهند داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همچنین اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با اجرای این طرح در زمینه تولید گندم، ۲۱ هزار هکتار از مزارع گندم استان به صورت قراردادی زیر کشت رفت و با توجه به ۵۸ هزار هکتار سطح زیرکشت گندم شاهد افزایش ۴۲ درصدی برداشت گندم در استان بودیم.

وی افزود: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز انتظار می رود با توجه به اجرای طرح کشاورزی قراردادی در کشت محصولات گندم و دانه های روغنی، شاهد استمرار و ادامه خوداتکائی و دستیابی به جهش در رشد تولید محصولات اساسی کشاورزی باشیم.

وفائی نژاد افزود: کشاورزان می توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس GTC.IR، اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود نصب و در سامانه ثبت نام کرده تا از مزایای آن برخوردار شوند. افراد در صورت لزوم می توانند به منظور کسب اطلاعات لازم از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۱۱۹۷۶۴ اداره کل غله استان اقدام کنند.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha