۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی در بخش معادن آذربایجان شرقی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی در بخش معادن آذربایجان شرقی

تبریز- عظمایی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی در بخش معادن استان خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های قوی در زمینه استخراج مواد معدنی است.

محمد جعفر عظمایی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در آذربایجان شرقی ۵۸۴ فقره پروانه بهره‌برداری معادن با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال صادر شده که در حال حاضر پنج هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۵۴ ماده معدنی در آذربایجان شرقی افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت زیادی از لحاظ تنوع مواد معدنی در کشور دارد.

وی با بیان این که از مرحله اکتشاف تا مرحله بهره برداری نظارت دقیقی بر فعالیت معادن داریم، گفت: تا پایان مهر امسال ۱۷۸ پروانه اکتشاف و ۴۲ فقره گواهینامه کشف در استان صادر شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: فلزات رنگی مانند مس و طلا، سنگ‌های تزیینی تراورتن، گرانیت و سنگ آهک و سنگ گچ از جمله مواد معدنی موجود در استان است.

وی آذربایجان شرقی را در زمینه استخراج مواد معدنی یکی از استان‌های قوی کشور عنوان کرد و گفت: معادن مس و طلا در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده و واحدهای فراوری این معادن در حال فعالیت است.

عظمائی تاکید کرد: مسائل و مشکلات مختلف معادن در کمیته فنی معادن مطرح و برای اتخاذ تصمیم گیری نهایی پس از بررسی موارد به شورای عالی معادن استان ارسال می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: تمام فرآیند ثبت محدوده و شناسایی معادن از طریق سامانه کاداستر معادن انجام می‌شود و متقاضیانی که دارای صلاحیت فنی و مالی هستند بعد از اخذ امتیازات لازم از طریق سامانه کاداستر اقدام به ثبت محدوده مورد نظر می‌کنند و پس از بررسی موارد، پروانه اکتشاف صادر می‌شود که در این مرحله متقاضیانی که موفق به کشف مواد معدنی شوند گواهینامه کشف و سپس پروانه بهره برداری صادر می شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha