ابلاغ ۲۰ ابرطرح صنعت دانش بنیان؛ بزودی
دبیر کارگروه ملی صنعت دانش‌بنیان وزارت صمت اعلام کرد

ابلاغ ۲۰ ابرطرح صنعت دانش بنیان؛ بزودی

­دبیر کارگروه ملی صنعت دانش‌بنیان وزارت صمت گفت: به زودی ۲۰ ابر طرح که از سوی وزیر صمت در کارگروه ملی صنعت دانش بنیان تعریف شده ابلاغ می‌شود.

به گزارش بازار، علی بابایی در نشست دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با عنوان انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند گفت: پس از انتخاب آقای علی آبادی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در این وزارتخانه بر ریل گذاری جدید در حوزه دانش بنیان‌ها تاکید و قرار شد این شرکت‌ها در مسیر اجرای طرح‌های ملی قرار گیرند.

وی افزود: در این راستا ۲۰ ابر طرح ملی از سوی وزیر صمت تعریف شده که به زودی ابلاغ خواهد شد تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند با خروج از فناوری در مسیر پیشرو قرار گیرند.

دبیر کارگروه ملی صنعت دانش‌بنیان وزارت صمت اضافه کرد: نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان ۶ مهر ماه ۱۴۰۲ با حضور وزرای اقتصاد، علوم، صمت و رئیس صندوق نوآوری بر مبنای ریل گذاری جدید وزارت صمت برگزار شد و توافق نامه‌ای با تعریف ۱۵ همت منابع مالی در حوزه دانش بنیان‌ها امضا شد.

به گفته بابایی، پس از این رویداد با حکم آقای علی آبادی وزیر صمت، در راستای اجرای توافق‌نامه مشترک پنج‌گانه میان «وزارت صنعت، معدن و تجارت»، «معاونت علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور»، «وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری» و «صندوق نوآوری و شکوفایی» کارگروه ملی صنعت دانش‌بنیان وزارت صمت با هدف رفع موانع رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و هدایت آن‌ها به حل مسائل ملی و راهبردی، بین‌المللی‌سازی ظرفیت‌های دانش‌بنیان، ایجاد پیوند میان شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و همچنین ارتقای توان تحقیق و توسعه طرفین ملی تشکیل شد.

دبیر کارگروه ملی صنعت دانش‌بنیان وزارت صمت گفت: نخستین جلسه این کارگروه هفته گذشته تشکیل شد و برگزاری ماهانه رویدادهای تخصصی یکی از مصوبات آن بود.

بابایی افزود: دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با عنوان انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند با محوریت سازمان گسترس و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان نقش محوری در صنایع پیشرفته، پنج شنبه دوم آذر از ساعت ۸ صبح در کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha