۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
بانکداری مدرن نیازمند استفاده از فناوری‌های جدید است
مدیرعامل بانک ملی:

بانکداری مدرن نیازمند استفاده از فناوری‌های جدید است

نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی گفت: بانکداری مدرن نیازمند اصلاح ساختار، آموزش نیروی انسانی و الزام بانک‌ها به استفاده از فناوری‌های جدید است.

به گزارش بازار، ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی در دومین روز دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک با بیان اینکه مقاومت‌هایی که در مقابل خروج از بانکداری سنتی به مدرن صورت می‌گیرد، گفت: اصلاح ساختار، آموزش نیروی انسانی و الزام بانک‌ها به استفاده از فناوری‌های جدید از جمله مواردی است که برای حرکت به سمت بانکداری مدرن نیاز است.

وی افزود: استفاده از فناوری به ویژه در بخش داده ها در خدمت رسانی بهتر کمک می‌کند، داینامیک نبودن قانون گذاری از جمله مواردی است که باید بانک مرکزی به آن توجه کند بنابراین چالاکی بیشتر در مجموعه همکاران بانک مرکزی به مدرن شدن نظام بانکداری کمک می‌کند.

نجارزاده تصریح کرد: در حوزه قانون گذاری باید نقش‌های جدیدی تعریف کنیم، همچنین وضع قوانین در به کارگیری داده‌های دیجیتال در حوزه پرداخت نیاز به دقت بیشتری دارد. در حوزه بانکداری باز نیز بسیاری از مسائل ابهام دارد و باید قوانین محکم تری وضع شود.

مدیر عامل بانک ملی تاکید کرد: عدم وجود هماهنگی کامل بین ارگان‌های مختلف کشور و موضوع آموزش از جمله مسائل دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: فارغ از مقاومت‌هایی که برای تغییر صورت می گیرد باید بدانیم عوض کردن ساختار کار سختی است، اما اگر باوری در بانک‌ها برای تغییر به وجود آمد از بانک مرکزی انتظار کمک خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha