۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
توفان آرامش خراسان رضوی را بر هم زد| تعطیلی مدارس و ورزشگاه ها بر اثر ریزگردها
بازار گزارش می دهد؛

توفان آرامش خراسان رضوی را بر هم زد| تعطیلی مدارس و ورزشگاه ها بر اثر ریزگردها

مشهد- گرد و غبار و افزایش ریزگرد ها که برای دهمین روز متوالی استان خراسان رضوی را تحت تاثیر خود قرار داده بسیاری از مدارس را در نقاط مختلف به تعطیلی کشاند و فعالیت شهروندان را مختل کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ تندباد شدید همراه با گرد و خاک که در نهایت به کاهش کیفیت هوا و هشدار سطح نارنجی منجر شد کارگروه اضطراری آلودگی هوای خراسان رضوی را بر آن داشت تا برای دومین بار در طول این هفته مدارس نوبت صبح بسیاری از شهر های استان را تعطیل اعلام کرده و از هر گونه فعالیت آموزشی و ورزشی منع کند.

بر همین اساس روز سه شنبه ۳۰ ابان ماه فعالیت تمامی مدارس مشهد مقدس؛ طرقبه – شاندیز؛ فریمان و هم چنین مدارس غرب استان از جمله شهرستان‌های سبزوار، ششتمد و داورزن در نوبت صبح به علت بروز گرد و غبار شدید تعطیل و از دانش آموزان خواسته شد تا به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه شاد در کلاس ها حاضر شوند.

کاهش شعاع دید در جاده های ارتباطی

به گزارش خبرنگار بازار؛ تندباد شدید به همراه گرد و غبار هم چنین موجب کاهش شعاع دید در محور های مواصلاتی در این استان به ویژه شهر های مرزی شده است.

بنا بر اعلام رییس اداره هواشناسی تایباد، تندباد با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت این شهرستان را در نوردید و وزش این تندباد که از ساعت ۶ صبح امروز سه شنبه از سمت شرق شروع شده برخی از شهرستان های همجوار را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

توفان آرامش خراسان رضوی را بر هم زد| تعطیلی مدارس و ورزشگاه ها بر اثر ریزگردها

مسعود زمانی افزود: روز گذشته نیز وزش باد و گرد و خاک در سطح شهر تایباد عمق میدان دید را کاهش داد به طوری که قدرت دید به ۲ کیلومتر رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی: براساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی صبح امروز، سه شنبه جاده‌های استان تحت تاثیر باران و گردوغبار، لغزنده و غبارآلود است و درحال حاضر جاده ها در شهرستان های قوچان، کاشمر، سبزوار، زاوه، نیشابور و کوهسرخ تحت تاثیر باران لغزنده گزارش شده است

در همین حال مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز با هشدار نسبت به وقوع توفان و گردوخاک شبانه در جاده های این استان در خصوص کاهش شعاع دید به رانندگان و خودرو های عبوری در محور های ارتباطی این استان هشدار داد.

جعفر شهامت در این رابطه اعلام کرد: توفان گرد و خاک دید افقی رانندگان در جاده های سرخس به ویژه جاده ترانزیتی سرخس- مشهد را کاهش داده است.

وی گفت: همچنین گردوخاک با شدت کمتر جاده های ارتباطی شهرستان های شرقی و مرزی صالح آباد و تایباد را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: براساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی صبح امروز، سه شنبه جاده‌های استان تحت تاثیر باران و گردوغبار، لغزنده و غبارآلود است و درحال حاضر جاده ها در شهرستان های قوچان، کاشمر، سبزوار، زاوه، نیشابور و کوهسرخ تحت تاثیر باران لغزنده گزارش شده است.

وی گفت: سطح جاده ترانزیتی درگز- قوچان و بزرگراه تربت حیدریه - باغچه در محدوده های گردنه خماری و رباط سنگ نیز در اثر بارش باران لغزنده است.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha