۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
همکاری جدی هواوی و سوژو در راه ارتقاء نوآوری های هوش مصنوعی
در جهت ارتقاء صنایع هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال صورت گرفت

همکاری جدی هواوی و سوژو در راه ارتقاء نوآوری های هوش مصنوعی

مرکز نوآوری هوش مصنوعی و پارک صنعتی شهر هوشمند سوژو از برگزاری یک مسابقه در زمینه نوآوری در هوش مصنوعی با هدف پرورش استعدادها و متخصصان بیشتر این صنعت در سال جاری خبر دادند.

تهمینه غمخوار؛ بازار: در عصر کنونی، تعداد شهرهای هوشمند جهان روند افزایشی به خود گرفته به طوریکه رشد قابل توجهی در بازار این شهرها قابل مشاهده می باشد.

چین به عنوان کشوری با پیشرفتهای قابل توجه در فناوری نوین به خصوص در زمینه هوش مصنوعی در سه تا چهار دهه اخیر، یکی از  کشورهایی است که درحال حاضر از حدود 500 شهر هوشمند برخوردار است.

سوژو (suizhou) یکی از شهرهای هوشمندی است که به خاطر صنعت گردشگری قدرتمند، برخی از آن به عنوان ونیز شرق یاد می کنند و بهترین امکانات زیرساختی در این شهر وجود دارد که در طول بحران کرونا از ابزارهای دیجیتالی مهم از جمله ابر داده ها و هوش مصنوعی برای کنترل بیماری و ممانعت از شیوع بیماری استفاده کرده است. 

البته سوژو تنها شهر هوشمند در چین نیست و شهرهای پکن و شنزن نیز از زیرساخت‌های شهرهای هوشمند تا حد زیادی برخوردار هستند. در طول بحران کرونا این دو شهر از فناوری هوش مصنوعی و فناوریهای بدون تماس در مترو، اتوبوسها، ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها برای بررسی میزان دمای بدن مسافران و شناسایی افراد مبتلا به بیماری کوید استفاده کرده است.

از آنجایی که جمع‌آوری اطلاعات و داده های مهم در شهرهای هوشمند از اهمیت ویژه ای برخوردار است، سوژو برای دستیابی به بخشی از این اطلاعات با شرکتهای مهم فناوری از جمله هوآوی همکاری کرده و یا از اپلیکیشن‌هایی از جمله DingTalk و Alipay برای انتقال داده ها در طول شیوع گسترده کرونا استفاده کرده است.

بر اساس گزارشهای اخیر چاینا دیلی، شرکت بزرگ فناوری هواوی در راستای ارتقاء نوآوری در زمینه هوش مصنوعی با شهر هوشمند سوژو همکاری گسترده ای را آغاز خواهد کرد که به گفته کارشناسان این صنعت این حرکت موجب ایجاد نیروگاههای جدید منطقه ای برای تقویت اقتصاد محلی خواهد شد. 

هواوی می تواند از منابع فراوان سوژو و صنعت تولید پیشرفته بهره مند شود

مرکز نوآوری هوش مصنوعی هوآوی (سوژو) که با همکاری غول فناوری هوآوی و پارک صنعتی سوژو (SIP) تاسیس شده است، به تازگی در  در استان جیانگ سو شرقی چین رونمایی شده است.

در همین راستا، مدیر مرکز نوآوری هوش مصنوعی هواوی (سوژو) و مدیر کل شعبه سوژو در تجارت ابری هواوی گفت: این مرکز نوآوری، همکاری با SIP را در زمینه نوآوری های هوش مصنوعی، اینترنت صنعتی، اینرنت نسل پنجم ۵G و بسیاری از زمینه های فناوری دیگر عمیق تر خواهد کرد.

مرکز نوآوری هوش مصنوعی هواوی، همکاری با SIP را در زمینه نوآوری های هوش مصنوعی، اینترنت صنعتی، اینرنت نسل پنجم ۵G و بسیاری از زمینه های فناوری دیگر عمیق تر خواهد کرد 

وی افزود: همچنین مرکز نوآوری هوش مصنوعی هواوی (سوژو) نیز آزمایش های نوآورانه برنامه هوش مصنوعی را با سایر شرکا آغاز خواهد کرد.

این مرکز از زمان تاسیس خود در ماه آگوست گذشته، به آموزش استعدادهای پیشرفته کمک شایانی نموده و به ایجاد ۱۳ گروه عملیاتی به منظور تحقیق در بیش از ۲۶۰ شرکت پرداخته است. این سازمان، ۱۲ سالن برای تسهیل ارتباطات در رابطه با فن آوری ها و اطلاعات صنعتی راه اندازی کرده که تعداد مخاطبان آن از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

معاون دفتر علمی و اطلاع رسانی پارک صنعتی سوژو، از تقویت همکاری و روابط جدید SIP با هواوی به خصوص در زمینه های فناوری، پروژه ها و استعدادهایی برای کسب منابع بیشتر به پارک صنعتی ابراز امیدواری کرد.

SIP هم اکنون دارای ۳۰۶ شرکت فناوری پیشرفته و ۳۸۴ شرکت نرم افزاری در سطح استان می باشد. همچنین شش شرکت تک شاخه و شرکت های نوپا که بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارند به فعالیت می پردازند.

ترویج صنایع وابسته به هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در جهت ارتقاء سطح کیفی و توسعه با کیفیت بالا در کشور چین مهم است

ژو مینلیانگ، محقق ارشد انستیتوی اقتصاد صنعتی آکادمی علوم اجتماعی چین بر این باور است که این همکاری در خور توجه است زیرا شرکت هواوی می تواند از منابع فراوان سوژو و صنعت تولید پیشرفته بهره مند شود.

وی در این باره اظهار کرد که حرکت شرکتهای پیشرو برای راه اندازی مراکز نوآوری یا شعب در پارکهای صنعتی به رشد اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد و با ایجاد واحدهای تازه تاسیس، تولیدکنندگان پایین دست بیشتری نیز برای برآوردن تقاضای تولید خود مانند قطعات الکترونیکی به آنجا جذب می شوند.

این محقق گفت: ایجاد یک خوشه زنجیره ای نسبتا کامل در صنعت برای توسعه منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این مدل به کاهش خطرات منابع مؤثر در سراسر جهان، به ویژه با توجه به عدم اطمینان در تجارت جهانی کمک می کند.

مینلیانگ افزود: مهمتر از آن، این حرکات که پیشرفت فناوری را در اولویت قرار می دهد، به تبدیل مناطق با توسعه و کیفیت بالا کمک خواهد کرد و تقویت روابط با شرکت های پیشرو با فناوری پیشرفته مانند هواوی موجب کسب سود و مزیت زیادی خواهد شد. بنابراین، دولت های محلی باید سیاست های حمایتی بیشتری را برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد روابطی این چنینی اتخاذ کنند.

ما تائو، استاد اقتصاد و مدیریت در موسسه فناوری هاربین در گفتکو با China Economy Times گفت: ترویج صنایع وابسته به هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال برای ارتقاء سطح کیفی و توسعه با کیفیت بالا در مناطق کشور مهم است. از این رو توسعه اقتصادی منطقه در جهت توسعه اقتصاد ملی ضروری می باشد.

سونگ یینگچانگ، محقق محیط زیست و تمدن تحت آکادمی علوم اجتماعی چین در مقاله ای به cnr.cn گفت: توسعه اقتصاد منطقه ای برای توسعه کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که می تواند در کاهش فقر موثر باشد.

سونگ افزود: این مسئله همچنین می تواند شکاف توسعه اقتصادی بین روستاها و مناطق شهری را کاهش داده، تبادل متقابل منابع را تسهیل کند و توسعه پایدار در هر دو منطقه را تضمین نماید.

کد خبر: ۲۵٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha