۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کدام خودروها در بازار ارزان شدند؟ |آغاز فراز و فرود قیمت چینی ها
بازار گزارش می دهد:

کدام خودروها در بازار ارزان شدند؟ |آغاز فراز و فرود قیمت چینی ها

دنا پلاس اتوماتیک، تارا اتوماتیک، جک اس۵ و لاماری ایما چهار محصولی هستند که در بازار ۵ تا ۱۰ میلیون تومان ارزان شدند.

بازار؛ گروه خودرو: نوسان قیمت خودرو در بازار نشان از سردرگمی مشتریان جهت خرید خودرو دارد، رکود فعلی این بازار نیز به دلیل انتظار عرضه خریداران واقعی جهت انتخاب خودروهای وارداتی است. باتوجه به اینکه وزارت صمت حاضر به حذف سامانه یکپارچه فروش نیست، تنظیم گری در بازار خودرو حتی با واردات انجام نخواهد شد. کاهش تولید برخی از خودروها به دلیل عدم تخصیص ارز و تامین قطعات احتمالا موج جدیدی از گرانی را آغاز کند، از همین رو برای بررسی وضعیت فعلی بازار به بررسی شش خودرو پر فروش پرداختیم:

کدام خودروها در بازار ارزان شدند؟ |آغاز فراز و فرود قیمت چینی ها

دنا پلاس اتوماتیک ابتدای هفته جاری با قیمت ۸۱۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است

دنا پلاس ۱۰ میلیون تومان ارزان شد

دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژرد یکی از خودروهای پر فروش گروه صنعتی ایران خودرو در بازار است، این محصول ابتدای هفته جاری با قیمت ۸۱۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. کاهش ۱۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار آزاد نشان از تغییر انتخاب مشتریان و انتظار برای واردات خودروهای کارکرده دارد.

کدام خودروها در بازار ارزان شدند؟ |آغاز فراز و فرود قیمت چینی ها

تارا اتوماتیک خودرو ابتدای هفته جاری در بازار با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان معامله می شد. ولی امروز قیمت این خودرو به ۷۷۵ میلیون تومان رسیده است

کاهش ۵ میلیون تومانی تارا

تارا نسخه اتوماتیک را می توان جدیدترین سدان گروه صنعتی ایران خودرو معرفی کرد، این خودرو ابتدای هفته جاری در بازار با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان معامله می شد. ولی امروز قیمت این خودرو به ۷۷۵ میلیون تومان رسیده است. کاهش ۵ میلیون تومانی تارا اتوماتیک نشان از تداوم ارزان این محصول در ماه آینده دارد. عرضه نسخه اتوماتیک تارا توانسته کسب سهم بازار قابل توجهی برای آن ایجاد کند.

کدام خودروها در بازار ارزان شدند؟ |آغاز فراز و فرود قیمت چینی ها

جک اس ۵ ابتدای هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان رسیده است

جک اس ۵ چند؟

جک اس ۵ نیوفیس یکی از خودروهای پر فروش کرمان خودرو در بازار آزاد است، سهم بازار فروش جک اس ۵ نسبت به سایر کراس اوورهای چینی بیشتر است. این خودرو ابتدای هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان رسیده است. کاهش ۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو در کنار گرانی این محصول در کارخانه نسبت به بازار نشان از عدم تمایل خرید مشتریان محصولات چینی دارد.

کدام خودروها در بازار ارزان شدند؟ |آغاز فراز و فرود قیمت چینی ها

دیگنیتی پرایم ابتدای هفته جاری در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان معامله می شد، ولی امروز قیمت این خودرو به یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است

دیگنیتی گران شد

دیگنیتی یکی از محصولات پر فروش گروه بهمن است، علیرغم حضور کوتاه مدت این خودرو در بازار توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند. دیگنیتی پرایم ابتدای هفته جاری در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان معامله می شد، ولی امروز قیمت این خودرو به یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است، رشد ۱۰ میلیون تومانی این خودرو نشان از گرانی آن طی روزهای آینده دارد.

کدام خودروها در بازار ارزان شدند؟ |آغاز فراز و فرود قیمت چینی ها

لاماری ایما ابتدای هفته جاری در بازار با قیمت یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این محصول یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است

لاماری ارزان شد

لاماری ایما را می توان بهترین محصول چینی از نظر طراحی در بازار کشور معرفی کرد، آرین پارس موتور با عرضه این خودرو به بازار توانسته به رقابت جهت کسب سهم فروش به پردازد. لاماری ایما ابتدای هفته جاری در بازار با قیمت یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این محصول یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است. کاهش ۱۰ میلیون تومانی این خودرو نشان از توجه مشتریان به عرضه خودروهای وارداتی به بازار دارد.

کدام خودروها در بازار ارزان شدند؟ |آغاز فراز و فرود قیمت چینی ها

شاهین اتوماتیک از زمان عرضه به بازار با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان معامله می شود

شاهین اتوماتیک چند؟

شاهین اتوماتیک را می توان جدیدترین محصول گروه خودروسازی سایپا در بازار کشور معرفی کرد، این خودرو از زمان عرضه به بازار با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان معامله می شود. هرچند که این نسخه از شاهین مجهز به گیربکس سی وی تی است، اما می تواند نظر مشتریان داخلی را تامین کند. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که قیمت این خودرو نسبت به تکنولوژی های به کار رفته در آن بیشتر است.

باتوجه به اینکه بازار خودرو در رکود قرار گرفته و ارز مورد نیاز خودروسازان تامین نمی شود، شرایط فعلی را می توان بهترین زمان برای معامله خودرو معرفی کرد. هرچند که بسیاری از مشتریان تصور دارند در صورت واردات خودرو قیمت محصولات فعلی در بازار کاسته می شود، اما عملکرد وزارت صمت طی چند ماه گذشته در خصوص عرضه یک خودرو وارداتی عکس این موضوع را ثابت کرد.

کد خبر: ۲۵۶٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha