۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
فرش جدید و با کیفیت را از امیرکبیر بخواهید

فرش جدید و با کیفیت را از امیرکبیر بخواهید

فرش امیرکبیر تولید کننده انواع فرش جدید در رنگ های طوسی، کرم، مشکی و ... است. این مجموعه با توجه به سلیقه بازار اقدام به تولید جدیدترین فرش ها می کند.

فرش جدید، جدیدترین فرش، رنگ های ترند فرش و بسیاری کلمات دیگر که روزانه در ارتباط با فرش آن ها را می شنویم. همه ما شاید به اندازه کافی با فرش و انواع آن و نحوه بافتن آن آشنا هستیم. زندگی ما ایرانیان به گونه ای بوده که از دیرباز با این گستردنی زیبا و چشم نواز آشنا شده ایم. چه بسا بسیاری از ما، بافنده فرش باشیم؛ از طرفی اگر خود ما بافنده فرش نباشیم قطعا مادر یا مادربزرگ ما بافنده فرش بوده است. به هر حال فرش نوعی گستردنی زیبا است که از پشم، پنبه و الیاف دیگر تهیه می شود. ما در طول این محتوا در خصوص انواع فرش جدید و انواع فرش طوسی و فرش کرم رنگ مطالبی بیان خواهیم کرد. توصیه می کنیم تا پایان محتوا ما را همراهی کنید.

فرش چیست؟

فرش جدید و قدیم ندارد، به طور کلی دارای یک تعریف مشخص است. فرش و قالی نوعی گستردنی هستند که به وسیله گره های متعدد و متوالی با یک نظم مشخص و بر اساس یک نقشه از قبل تهیه شده یا ذهنی بافته می شوند. فرش و قالی را به کمک الیاف تهیه شده از پنبه یا ابریشم و پشم می بافند. فرش برخلاف موکت پرزدار است. از این بافتنی زیبا و گران قیمت برای پوشش زمین استفاده می کنند. امروزه علاوه بر پوشاندن زمین از فرش به عنوان یک وسیله تزئین کننده و دکوری استفاده می کنند. ما این استفاده از فرش را مدیون دربار صفویان هستیم. در دوره صفویان فرش و فرش بافی از یک پیشه کاملا روستایی و ساده به یک هنر والا و درباری تغییر شکل یافت. در حال حاضر فرش ها را بر اساس نحوه بافت آن ها به سه دسته مختلف تقسیم می کنند.

  • فرش های دستباف
  • فرش های ماشینی
  • فرش های نیمه ماشینی و نیمه دستبافت

فرش جدید و با کیفیت را از امیرکبیر بخواهید

فرش امیرکبیر پاسارگاد کاشان

تاریخچه فرش در ایران

تفکیک تاریخ ایران و فرش بسیار مشکل است و حتی ممکن است نتوانیم این دو را از یکدیگر جدا بدانیم. گواه این موضوع نیز یافته های تپه های سیلک کاشان هستند. بنابراین فرش بافی و دیگر منسوجات تولید شده دست در ایران قدمت بسیار زیادی دارند. از دوران حکومت ایلخانان و تیموریان تا دوره صفویان که هنر فرش بافی در ایران به اوج خود رسیده است، این بافته هزار رنگ و هزار نقش در تاریخ ایران حضور داشته است. در نقاط مختلف کشور ما مردم با توجه به آیین و رسوم خود اقدام به بافت فرش می کنند. برخی از مشهورترین فرش های ایرانی به شرح زیر می باشند.

  • فرش تبریز
  • فرش کاشان
  • قالیچه های ترکمن
  • قالیچه های خراسان
  • فرش مشهد
  • فرش زنجان
  • فرش بختیاری
  • فرش کرمان
  • فرش قشقایی
  • قالیچه نیریز
  • قالیچه بیرجند
  • فرش راور
  • قالیچه بلوچی

فرش جدید و با کیفیت را از امیرکبیر بخواهید

فرش طوسی

انواع فرش جدید و رنگ های آن

وقتی از فرش جدید صحبت می کنیم ناخودآگاه ذهن ما به سمت رنگ های روشن کشیده می شود. به طور مثال فرش طوسی، فرش کرم و سایر رنگ های روشن در ذهن ما تداعی کننده انواع فرش جدید می باشند. به طور قطع انتخاب و خرید یک فرش می بایست در جهت زیباتر کردن دکوراسیون خانه انجام گیرد. فرش طوسی و فرش کرم از جمله فرش هایی هستند که بسیار مورد توجه خانمها قرار می گیرند. شاید دلیل انتخاب این نوع فرش را بیشتر رنگ خنثی آنها می توان دانست. استفاده از فرش طوسی در تمام دکوراسیون ها امکان پذیر است به استثنای دکوراسیون هایی که رنگ زمینه خنثی دارند. البته فرش مشکی نیز یکی از رنگ های پرطرفدار در بین خانم های خانه داری است که دوست ندارند فرششون زود کثیف شود. هنگام خریدن فرش جدید بهتر است به نکات زیر توجه شایانی نشان دهید.

  • نوع دکوراسیون منزل: نوع دکوراسیون در انتخاب فرش و رنگ آن اهمیت زیادی دارد. به طور مثال با توجه به نوع دکوراسیون منزل خود می توانید یک فرش جدید کلاسیک یا مدرن یا حتی وینتیج انتخاب کنید. همچنین می توانید یک فرش طوسی یا فرش کرم خریداری کنید.
  • رنگ های به کار رفته در دکوراسیون: رنگ به این دلیل مهم است که به شما این امکان را می دهد بسیاری از وسیله های دکوراسیون خود را با یکدیگر همگن و هماهنگ کنید. به طور مثال فرش طوسی به دلیل رنگ خنثی خود امکان هماهنگ شدن با بسیاری رنگ های دیگر را دارد.
  • اندازه و متراژ منزل: برای پوشاندن تمام کف منزل توصیه می شود از فرش های طوسی رنگ استفاده کنید. همچنین برای پوشاندن بخشی از کف خانه استفاده از فرش کرم توصیه می شود.

فرش جدید و با کیفیت را از امیرکبیر بخواهید

قالی

فرش جدید کرم رنگ

یک نوع فرش جدید که بسیار هم طرفدار پیدا کرده است، فرش های کرم رنگ هستند. رنگ کرمی منعکس کننده طبیعت و آرامش آن است. به همین دلیل استفاده از آن در دکوراسیون و طراحی منازل احساس آرامش بیشماری را به ساکنین منتقل خواهد کرد. فرش و مبل دو وسیله مهم در خانه های ایرانی محسوب می شوند. استفاده از فرش جدید با رنگ کرم، فضای خانه را چشم نوازتر خواهد کرد. استفاده از فرش جدید کرم رنگ خصوصا فرش هایی که ترنج ندارند فضای آپارتمان شما را بزرگتر و دلبازتر نشان خواهد داد. البته قابل ذکر است که در دنیای پر از رنگ امروز هر شخص می تواند رنگ مورد علاقه خود را برای استفاده در دکوراسیون منزل انتخاب کند. البته نباید فراموش کرد که استفاده از رنگ های مکمل در دکوراسیون، زیبایی آن را بیش از پیش خواهد کرد.

فرش کرم رنگ را عمدتا با مبل هایی که ساده و بدون نقش و نگار هستند می توان ست کرد. عکس این قضیه نیز صادق است، در صورتی که مبلمان شما طرحدار و شلوغ باشد می توانید آن را با یک فرش کرم رنگ ساده، ست کنید. ذکر این نکته الزامی است که هماهنگ کردن رنگ مابقی اثاثیه منزل با مبلمان و فرش جدید شما لازم است. منظور از این سخن این است که شما نباید فرش کرم و مبلمان مناسب با آن را با اسباب و اثاثیه ای که سبز هستند در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. توصیه ما این است در انتخاب دکوراسیون منزل خود جسور و دراماتیک عمل کنید.

فرش جدید و با کیفیت را از امیرکبیر بخواهید

فرش کرم

فرش طوسی و کرم امیرکبیر

مجموعه فرش امیرکبیر پاسارگاد سالیان متمادی است در زمینه طراحی و تولید انواع فرش جدید در رنگ های مختلف و متنوع فعالیت می کنند. مجموعه امیرکبیر انواع فرش ماشینی از قبیل فرش 1500 شانه، 1200 شانه، 700 شانه، طلاکوب و وینتیج را طراحی و تولید کرده و در رنگ ها و نقش های مختلف روانه بازار می کند. همچنین بر اساس رنگ می توان فرش های بافته شده در کارخانجات فرش امیرکبیر را در دسته های فرش طوسی، فرش کرم، فرش سرمه ای، فرش آبی، فرش قرمز و غیره جای داد. با این وجود، این مجموعه برای همه سلیقه ها در رنگ های مختلف اقدام به بافت فرش می کند. بسیاری از مشتریان هستند که فرش های خود را بر اساس سبک و نقشه بافت آن ها انتخاب و سپس خریداری می کنند.

فرش امیرکبیر برای این دسته از مشتریان خود نیز برنامه ریزی دقیقی انجام داده است و تمام سبک های پرطرفدار فرش را تولید نموده است. از جمله سبک های فرش تولید شده در این کارخانجات می توان به طرح افشان، شکارگاه، مراکشی، ترنج دار، ترکمن و غیره اشاره کرد. همچنین انواع فرش های پادری، آشپزخانه و کودک را با ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم می توان از فرش امیرکبیر تهیه نمود. شما می توانید به صورت حضوری و نیز به صورت آنلاین فرش مورد نظر خود را از این مجموعه خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های لازم می توانید به نشانی اینترنتی WWW.amirkabircarpet.ir مراجعه کنید.

کد خبر: ۲۵۶٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha