۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مراکز تجاری ایران در پاکستان ایجاد می‌شود
مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت:

مراکز تجاری ایران در پاکستان ایجاد می‌شود

مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت از افتتاح مراکز تجاری در ماه‌های آینده در پاکستان خبر داد و گفت: این مراکز به توسعه تجارت و صادرات بین دو کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش بازار، هادی طالبیان مقدم عصر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نشست مشترک تجارت با بازار پاکستان و اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: درصدد هستیم تا حجم تجارت ایران و پاکستان را ارتقا دهیم، چراکه دو کشور به کالاها و محصولات یکدیگر نیاز دارند.

وی با بیان اینکه اکنون بیشترین سطح تجارت بین ایران و پاکستان نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار است، افزود: در سند راهبردی به دنبال افزایش صادرات و سطح مبادلات دو کشور به پنج میلیارد دلار با رویکرد تهاتر و تجارت آزاد هستیم.

مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادرات ایران به پاکستان، گفت: می‌توان از این فرصت‌ها برای افزایش صادرات و برگزاری نشست‌های و نمایشگاه‌های تخصصی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، فعال کردن بازارچه‌های مرزی و مراکز تجاری برای افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور بهره برد.

طالبیان مقدم خاطرنشان کرد: اولین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان ۲۶ تا ۲۹ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی چابهار برگزار می‌شود.

وی بر افزایش مبادلات تجاری با پاکستان تاکید کرد و ادامه داد: طبق برنامه راهبردی پنج ساله بین ایران و پاکستان برای افزایش روابط تجاری، مقرر شده از راه‌های مختلف از جمله تجارت آزاد و تهاتر به رشد سطح تجارت بین دو کشور کمک کنیم.

مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: اکنون مذاکرات دور پنجم در رابطه با تجارت آزاد بین ایران و پاکستان شروع و نشست‌های داخلی با دفاتر تخصصی وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی نیز آغاز شده است که در حال حاضر باید متن موافقت‌نامه نهایی شود و تکمیل برخی از پیوست‌های فنی در حوزه استاندارد و... شناسایی و در حال پیگیری است.

طالبیان مقدم با اشاره به نهایی شدن تجارت آزاد بین ایران و پاکستان، بیان کرد گفت: یکی از پیوست‌های این موافقت‌نامه تجارت آزاد، فهرست کالاهای حساس است که دو طرف نسبت به آن حساسیت دارند که امیدواریم با تفاهم‌هایی که برای تسهیل تجارت صورت می‌گیرد، این فهرست کالایی کمتر و ممنوعیت‌ها و حساسیت‌ها کمتر شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha