۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
عمر مفید مسکن های ساخته شده شرکت سرمایه گذاری مسکن پایین است؟| کیفیت ساخت و ساز بهتر از ۲۰ سال قبل
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن در پاسخ به «بازار»:

عمر مفید مسکن های ساخته شده شرکت سرمایه گذاری مسکن پایین است؟| کیفیت ساخت و ساز بهتر از ۲۰ سال قبل

جواهری تفتی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با اشاره به اینکه عمر مفید ساختمان در ایران می تواند به ۵۰ سال افزایش یابد گفت: کیفیت ساخت و ساز از ۲۰ سال گذشته به این طرف بهبود پیدا کرده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد رضا جواهری تفتی در نشست تخصصی همایش نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای نگهداشت ساختمان افزایش طول عمر ساختمان و کاهش هزینه‌های دوباره کاری است. در حقیقت استفاده از واژه نگهداشت ساختمان که عنوان خوبی هم هست می تواند به این افزیش طول عمر ساختمان ها و ایمن کردن آنها کمک کند.

باید اشکالات مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان برطرف شود و این را بدانیم که مردم عطش اجرای آنرا دارند به شرط اینکه این موضوع فرهنگ سازی شود

وی با طرح این سوال که چرا نگهداشت ساختمان انجام نمی شود و چرا نتوانسته ایم مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان را پیاده کنیم ادامه داد: باید اشکالات مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان برطرف شود و این را بدانیم که مردم عطش اجرای آنرا دارند به شرط اینکه این موضوع فرهنگ سازی شود.

ورود و بررسی به مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان که ما تا کنون در اجرای آن ناموفق بوده ایم مورد نیاز است

وی با تاکید بر اینکه ورود و بررسی به مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان که ما تا کنون در اجرای آن ناموفق بوده ایم مورد نیاز است اضافه کرد: باید فضاسازی‌ و فرهنگ سازی برای مردم شکل بگیرد تا مطالبات در این زمینه برپا شود. در حال حاضر ما نیز گرفتار آن هستیم و هر هفته و هر ماه باید هزینه هایی را در خصوص نگهداشت و تعمیر و بازسازی پرداخت کنیم. در حالیکه همچنان مشکلات پا بر جا است و هیچ کسی هم پاسخگو نیست.

خدمات در حوزه ساختمان گاهی توسط افراد غیر حرفه‌ای انجام می‌شود که برای مردم و حتی سازندگان ساختمان باعث هزینه‌های غیر متعارف می‌شود

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: خدمات در حوزه ساختمان گاهی توسط افراد غیر حرفه‌ای انجام می‌شود که برای مردم و حتی سازندگان ساختمان باعث هزینه‌های غیر متعارف می‌شود. امروز می بینیم که نمی توانیم کسی را پاسخگو بدانیم.

از ۲۰ سال تاکنون کیفیت ساخت به مرور بهتر شده است؛ چرا که ترتیبات قانونی خوبی وضع شده است. به هر حال اگر دولت ترتیباتی اتخاذ کند که بر اساس آن به مجموعه ها و افراد مشخص اختیاراتی بدهد که نگهداشت ساختمان بر عهده او باشد

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه عمر مفید ساختمان در کشور ۳۰ سال است در حال حاضر عمر مفید ساختمان های شرکت سرمایه گذاری مسکن چند سال است؟ ادامه داد: از ۲۰ سال تاکنون کیفیت ساخت به مرور بهتر شده است؛ چرا که ترتیبات قانونی خوبی وضع شده است. به هر حال اگر دولت ترتیباتی اتخاذ کند که بر اساس آن به مجموعه ها و افراد مشخص اختیاراتی بدهد که نگهداشت ساختمان بر عهده او باشد.

به گفته وی، در ساختمان ها این روزها می بینیم که کسی هیات مدیره ساختمان ها نمی شود. افرادی هم که می آیند شناسنامه دار نیستند. هزینه سنگینی را می گذارد و بعد هم پاسخگو نیست.

در اولین مرحله ترتیب اتخاذ شود که دست افراد غیر حرفه‌ای از کار ساخت و حتی نگهداری و تعمیر ساختمان کوتاه شود و به تبع آن مسئولیت امر به افرادی واگذر شود که صاحب صلاحیت هستند

جواهری تاکید کرد: به نظر من باید در اولین مرحله ترتیب اتخاذ شود که دست افراد غیر حرفه‌ای از کار ساخت و حتی نگهداری و تعمیر ساختمان کوتاه شود و به تبع آن مسئولیت امر به افرادی واگذر شود که صاحب صلاحیت هستند.

وی ادامه داد: به هر حال همانطور که گفتم کیفیت ساخت و ساز بهتر از ۲۰ سال قبل شده است اما در مورد تعمیر، نگهداری و نگهداشت ساختمان ها هم باید مورد توجه قرار گیرد. باید به شرکتها در این خصوص صلاحیت داده شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha