۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
شناسایی ظرفیت ۸۴ هزار هکتاری زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد

شناسایی ظرفیت ۸۴ هزار هکتاری زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن

مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از بررسی آخرین وضعیت الحاق‌ زمین در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن امروز در نشست مشترک معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها با ظرفیت شناسایی شده ۸۴ هزار و ۸۸۰ هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن گفت: از این میزان زمین بخشی از اراضی الحاق شد و بخش دیگر در مرحله طی مسیر الحاق قرار دارد.

مالکی با مقایسه این آمار با کل ۵۹۰ هزار مسکن مهر و بررسی آن در سازمان ملی و زمین و مسکن، آن را اقدامی قابل توجه عنوان کرد.

وی افزود:وضعیت الحاق‌ها در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته مالکی ۸ هزار و ۸۴۸ هکتار مراحل الخاق را کامل طی کرده و ۳ هزار و ۷۶۰ هکتار به شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است.

همچنین ۳ هزار و ۲۷۷ هکتار در دستور کار شورای برنامه ریزی استانداری ها قرار دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن آمار مربوط به تکمیل مدارک زمین را اعلام کرد و گفت: منتظر استعلامات ۴ هزار و ۳۲۸ هکتار هستیم که اقدامات مرتبط صورت گیرد و در مسیر واگذاری قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت به استان‌ها تفویض اختیار شده و صفر تا صد در استان انجام می‌شود.

در این راستا ۱۳۱ ابلاغ مشروط ثبت شده، ۴۲۷ هکتار به شورای برنامه ریزی رسیده و ۴ هزار و ۱۶۳ هکتار منتظر تکمیل استعلامات است.

مالکی در خاتمه با بررسی وضعیت نهضت ملی مسکن استان‌ها اظهار کرد: در مجموع ۸ هزار هکتار منتظر تکمیل مدارک است.

نشست مشترک معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونین وی و مدیران استانی در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha