۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
لزوم همکاری در زمینه هوش مصنوعی؛ چین بر خلاف آمریکا بر صلح تاکید می کند
استاد دانشگاه سانفرانسیسکو امریکا در گفتگو با بازار:

لزوم همکاری در زمینه هوش مصنوعی؛ چین بر خلاف آمریکا بر صلح تاکید می کند

«رابرت اسمیت» معتقد است که چین بر خلاف ایالات متحده آمریکا همیشه بر زیستن صلح آمیز در کنار یکدیگر و حل مسائل بین المللی از طریق راههای مسالمت آمیز تاکید نموده و خواستار کاهش تنش میان دو کشور است.

بازار؛ گروه بین الملل: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در دیدار با شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام در سانفرانسیسکو در سخنانی اعلام کرد: با رئیس جمهور چین در خصوص گسترش همکاری‌ها در زمینه‌ های مبارزه با مواد مخدر، روابط نظامی و هوش مصنوعی توافق کردیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد: معتقدم پیشرفت قابل توجهی در روابطمان با پکن داشته ایم. دیدار با همتای چینی سازنده بود. از اینکه پس از سال‌ ها تعلیق، همکاری بین ایالات متحده و جمهوری خلق چین در زمینه مبارزه با مواد مخدر دوباره آغاز می‌ شود، خرسندم.

جو بایدن، با تاکید بر اینکه فنتانیل عامل اصلی مرگ و میر آمریکایی‌های ۱۸ تا ۴۹ ساله است، گفت: امروز با این درک جدید در حال انجام اقداماتی برای کاهش قابل توجه جریان مواد مخدر از چین به نیمکره غربی هستیم. من از همکاری رئیس جمهور چین در این زمینه قدردانی می کنم.

بایدن همچنین از گسترش همکاری‌ها با چین در خصوص هوش مصنوعی خبرداد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ابراز داشت که در دیدار با همتای چینی خود، درباره تحولات جهانی از جمله جنگ در اوکراین و تحولات نوار غزه تبادل نظر کرده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورو نیوز، یک مقام ارشد آمریکایی در خصوص دیدار مقام کشورش با رئیس جمهور چین گفت که شیء جین پینگ، در جریان دیدار ۴ ساعته خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که تایوان بزرگ‌ ترین و خطرناک‌ ترین موضوع پیش روی دو کشور است.

این نخستین دیدار شیء جین پینگ از آمریکا در ۶ سال گذشته است.

این دو رئیس جمهور آخرین بار یک سال پیش در اندونزی با هم دیدار کرده بودند.

این مقام آمریکایی همچنین به نقل از شیء جینگ پینگ به خبرنگاران گفت که چین ترجیح می‌دهد از طریق راه های مسالمت آمیز با تایوان به «اتحاد مجدد» برسد اما او در ادامه صحبت‌ هایش گفته است در شرایط خاص ممکن است از زور نیز استفاده کنیم.

قبل از این دیدار «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران، گفته بود: «بایدن» معتقد است هیچ جایگزینی برای دیپلماسی رو در رو برای مدیریت روابط پیچیده ۲ کشور وجود ندارد.

«سالیوان»، گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که سران درباره برخی از اساسی‌ترین عناصر روابط دوجانبه آمریکا و چین، از جمله اهمیت مستمر تقویت خطوط باز ارتباط و مدیریت مسئولانه رقابت به‌گونه‌ای که به درگیری منحرف نشود، بحث کنند.

به گفته وی، راه دستیابی به راه‌حل‌ها از طریق دیپلماسی شدید است. اینگونه است که برداشت‌های نادرست را برطرف و از غافلگیری جلوگیری می‌کنیم.

در این راستا خبرنگار بازار، گفتگویی با پروفسور «رابرت اسمیت» استاد دانشگاه سانفرانسیسکو امریکا تنظیم نموده که در ادامه می آید.

دیدار بایدن و شی به عنوان دو مقام ارشد از دو کشور قدرتمند مهم و تاثیرگذار، می تواند امیدی برای حل مسائل بین آنها و به تبع آن جهانی ایجاد نماید

جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «شیء جین پینگ»، رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام در سانفرانسیسکو با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. اهمیت این دیدار چه بود؟

دیدار دو مقام ارشد از دو کشور قدرتمند مهم و تاثیرگذار است و می تواند امیدی برای حل مسائل بین آنها و به تبع آن جهانی ایجاد نماید. این دیدار باعث کاهش تنش ها و افزایش همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشورمی شود.

هوش مصنوعی با توجه به اظهارات پدیدآورندگان آن می تواند خطر بزرگی برای بشریت باشد در عین حال که می تواند زندگی بشر را راحت تر کند

*در این دیدار بایدن در سخنانی اعلام کرد: با رئیس جمهور چین در خصوص گسترش همکاری‌ها در زمینه‌ های مبارزه با مواد مخدر، روابط نظامی و هوش مصنوعی توافق کردیم. اهمیت همکاری در زمینه هوش مصنوعی برای دو کشور چیست؟

هوش مصنوعی با توجه به اظهارات پدیدآورندگان آن می تواند خطر بزرگی برای بشریت باشد در عین حال که می تواند زندگی بشر را راحت تر کند. با توجه به خطراتی که این فناوری برای حیات بشر دارد کشورها باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند و خطرات آن را کاهش دهند.

*یک مقام ارشد آمریکایی در خصوص دیدار مقام کشورش با رئیس جمهور چین گفت که «شیء جین پینگ» در جریان دیدار ۴ ساعته خود با «جو بایدن» گفته است که تایوان بزرگ‌ ترین و خطرناک‌ ترین موضوع پیش روی دو کشور است. این مقام آمریکایی همچنین به نقل از «شیء جینگ پینگ» به خبرنگاران گفت که چین ترجیح می‌دهد از طریق راه های مسالمت آمیز با تایوان به «اتحاد مجدد» برسد اما او در ادامه صحبت‌ هایش گفته است در شرایط خاص ممکن است از زور نیز استفاده کنیم.ارزیابی شما از سخنان «شی» درباره تایوان چیست؟ تصور می کنید بحران تایوان دو کشور را وارد جنگ کند؟

تعارض بر سر تایوان مسئله ای مهم میان دو کشور است اما احتمال درگیری نظامی و جنگ به این علت میان دو کشور کم است. چین همواره از راههای مسالمت آمیز جهت حل مسائل با امریکا استفاده می کند و گزینه نظامی را در آخرین مرحله قرار می دهد.

*رئیس جمهور چین در دیدار با بایدن گفته است «این کره زمین می تواند چین و آمریکا را (همزمان) در خود جای بدهد»؛ برخی معتقد هستند این سخن رهبر چین در آمریکا که موضع جدیدی هم نیست، موید آن است که بر خلاف برخی نظرات، پکن در پی افول و سقوط واشنگتن نبوده و نیست و در دیپلماسی چینی پسا جنگ سرد، از قضا دو پادشاه می توانند در یک اقلیم بگنجند.ارزیابی شما چیست؟

بله این گونه است و چین بر خلاف ایالات متحده آمریکا همیشه بر زیستن صلح آمیز در کنار یکدیگر و حل مسائل بین المللی از طریق راههای مسالمت آمیز تاکید نموده و خواستار کاهش تنش میان دو کشور است.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha