۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کمیته امداد و بهزیستی مکلف به ایجاد شغل پایدار برای افراد تحت پوشش شدند
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

کمیته امداد و بهزیستی مکلف به ایجاد شغل پایدار برای افراد تحت پوشش شدند

نمایندگان مردم در مجلس کمیته امداد و سازمان بهزیستی را مکلف به ایجاد شغل پایدار برای افراد تحت پوشش و افراد کم درآمد جامعه کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ۲ ماده ۳۱ این لایحه با ۱۶۵ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

علی جدی در مخالفت با این بند الحاقی گفت: در بحث اشتغال مددجویان که توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی طی سال های اخیر صورت گرفته است، در بسیاری از موارد به درستی عمل نشده است، که لازم است طرح های اشتغالی که باعث کارآفرینی می شود، مورد توجه قرار گیرد و با توجه به ابهاماتی که در این بند وجود د دارد، این موضوع به کمیسیون ارجاع شود تا اصلاحات لازم برای روی آن صورت گیرد.

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز در مجلس در موافقت با این بند الحاقی گفت: کمیته امداد با بهره گیری از مدیریت انقلابی خوش درخشیده است، چرا که در ۹۲ درصد در این بحث اشتغال پایدار ایجاد کرده است و تلاش کرده که اقدامات مولد نیز در این خصوص انجام دهد. البته در این خصوص مجموعه ناظری وجود دارد که بر روی هزینه کرد منابع نظارت داشته باشد. این بند بهترین فرصت است تا منابع در اختیار مددجویان قرار گیرد تا توانمندسازی در جامعه فراگیر شود.

براساس بند الحاقی ۲ ماده ۳۱ این لایحه؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مکلفند با هدف توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار، افراد تحت پوشش خود و همچنین افراد کم درآمد جامعه را در طرح های اشتغال خرد و خانگی با رویکرد زنجیره های تولیدی و تعیین سهم در رشد تولید ملی، دارای شغل پایدار نمایند. دولت مکلف است منابع مورد نیاز شامل تسهیلات قرض الحسنه بانکی، کمک های خیرین، نهادهای عمومی و ستادها و بنیادهای انقلاب اسلامی را با در نظر گرفتن سرانه قابل قبول اشتغال در بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      0 0
      من ۴سال پیش اسم نوشتم یک هفته رفت و امد اخر هیچی به هیچی