۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
۷ نکته کلیدی در مقایسه ترمووود پلاستیکی و ترموود چوبی

۷ نکته کلیدی در مقایسه ترمووود پلاستیکی و ترموود چوبی

چوب پلاست یا ترمووود پلاستیکی محصولی نوین و بازیافتی در صنعت ساختمان است.

به گزارش بازار، چوب پلاست یا ترمووود پلاستیکی محصولی نوین و بازیافتی در صنعت ساختمان است که به دلیل شباهت های فراوانی که از نظر ظاهری و ویژگی ها به چوب ترموود دارد توانسته به خاطر قیمت ارزان تر خود طرفداران بیشتری داشته باشد. در این مقاله ۷ نکته کلیدی در مقایسه ترمووود پلاستیکی یا چوب پلاست و ترمووود چوبی بیان شده است.

این روزها از میان تنوع گسترده ای که در میان مصالح ساختمانی وجود دارد، مصالح چوبی و طرح چوب طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده اند و به دلیل داشتن ظاهری متفاوت، جذابیت ساختمان را افزایش می دهند. مصالح چوبی در دو نوع طبیعی ( ترمووود چوبی ) و مصنوعی ( ترمووود پلاستیکی ) وجود دارند و ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که ترمووود پلاستیکی بهتر است یا ترمووود چوبی؟

در این مطلب سعی شده تا مقایسه کاملی بین این دو محصول انجام شود و با بیان نکاتی مختصر و در عین حال مفید، به شما در انتخاب محصول بهتر مطابق با نیاز پروژه مورد نظر کمک کند. همچنین در پایان یکی از مراکز معتبر ایران برای خرید چوب پلاست با ترمووود پلاستیکی و همینطور خرید ترموود چوبی به شما معرفی می شود.

منظور از ترمووود پلاستیکی چیست؟

ترمووود پلاستیکی که بیشتر با عنوان چوب پلاست شناخته می شود، جزو فراورده های جدید و نوآورانه در صنعت چوب است که از ترکیب پودر چوب و مواد پلیمری ساخته می شود. ترمووود پلاستیکی از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و در فرایند تولید آن از مواد رنگ زا نیز استفاده می شود. این محصول از نظر ظاهری شباهت زیادی به چوب یا ترموود چوبی دارد و تنها در برخی ویژگی ها با آن متفاوت است که در بخش مقایسه بیان خواهد شد. این محصول قابلیت استفاده در بخش های مختلف ساختمان را دارد.

 

خرید ترمووود پلاستیکی

منظور از ترمووود چوبی چیست؟

ترمووود چوبی نیز همانند ترمووود پلاستیکی یک فراورده چوبی است با این تفاوت که کاملا از چوب های طبیعی ساخته می شود که با استفاده از یک مکانیزم حرارتی پیشرفته مقاومت بالایی کسب می کنند. چوب ترمووود به دلیل گذراندن این فرایند حرارتی ماندگاری و دوام بالایی کسب می کند و از آنجایی که در تولید آن از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی شود به عنوان یک محصول سازگار با محیط زیست شناخته می شود. برای تولید این محصول از چوب درختان مختلفی می توان استفاده کرد که روی کیفیت نهایی چوب ترموود تاثیر مستقیمی دارد.

۷ نکته کلیدی در مقایسه ترمووود پلاستیکی و ترموود چوبی

در بخش های قبل توضیح مختصری در معرفی ترمووود پلاستیکی و ترموود چوبی بیان شد. اکنون قصد داریم این دو محصول را از ۷ جنبه مختلف مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم تا شما بتوانید با دید بهتری محصول مناسب نیاز خود را انتخاب کرده و متوجه مزایا و معایت هر کدام شوید. این موارد عبارتند از:

۱) از نظر مقاومت نسبت به شرایط جوی و اشعه خورشید

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در هنگام انتخاب مصالح ساختمانی باید مورد توجه قرار گیرد، میزان مقاومت آن ها در شرایط جوی مختلف و در معرض اشعه خورشید (UV) است. در رابطه با ترمووود پلاستیکی باید گفت که این محصول مقاومت بسیار بالایی در شرایط جوی مختلف و اشعه UV خورشید دارد و دچار تغییر رنگ نمی شود. ترمووود چوبی نیز اگر به خوبی فراوری شده باشد و به درستی با رنگ ها و روغن های مخصوص پوشش داده شود، می تواند مقاومت خوبی داشته باشد.

۲) از نظر ثبات ابعادی

منظور از ثبات ابعادی همان عدم تغییر اندازه در شرایط مختلف است. در این رابطه ترمووود پلاستیکی و ترموود چوبی هر دو پایداری و ثبات ابعادی خوبی را در ساخت و ساز در اختیار شما قرار می دهند.

۳) از نظر شرایط نگهداری و مراقبت

موضوع مهم دیگر در مقایسه ترمووود پلاستیکی و چوبی، شرایط نگهداری و مراقبت از آن ها است. به این صورت که ترمووود پلاستیکی برای استفاده در فضای باز و بخش های بیرونی ساختمان گزینه بسیار مناسبی است و به نگهداری و مراقبت خاصی از جمله استفاده از رنگ، روغن های دوره ای و ... نیاز ندارد و میتوان به راحتی آن را با جارو یا شستشو با آب تمیز کرد.

در مقابل ترموود چوبی به مراقبت بیشتری نیاز دارد. به این صورت که باید در دوره های زمانی معین با استفاده از رنگ، روغن ها و واکس های مخصوص از پوشش آن ها مراقبت کرد. این محصول به دلیل طبیعی بودن در معرض خطرات بیشتری قرار دارد و باید مراقبت بیشتری برای آن لحاظ شود.

۴) از نظر زیبایی ظاهری

این جنبه از مقایسه یک موضوع کاملا سلیقه ای است و در واقع راقبت میان یک محصول طبیعی و یک محصول مصنوعی است که با شباهت زیادی به نمونه های طبیعی ساخته شده است. ولی به طور کلی می توان گفت که ظاهر ترموود چوبی به دلیل القای حس طبیعت به بیننده زیبایی ظاهری بیشتری نسبت به ترمووود پلاستیکی دارد.

۵) از نظر مقاومت در برابر لغزش

مقاومت نسبت به لغزندگی و سر خوردن موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. در رابطه با ترمووود پلاستیکی و چوبی باید گفت اگر از میان نمونه های موجود هر کدام، گزینه درستی انتخاب شود؛ هر دوی این محصولات در برابر لغزندگی مقاوم هستند و نگرنی خای در این رابطه وجود ندارد.

۶) از نظر سازگاری با محیط زیست

از آن جایی که محیط زیست از اهمیت بالایی برای همه ما برخوردار است، انتخاب محصولی که بیشتری سازگاری را با محیط زیست داشته باشد، اولویت دارد. از طرف دیگر جنگل ها نقش بسیار مهمی در اکوسیستم طبیعی دارند و به همین دلیل بیشتر تلاش ها برای جلوگیری از نابودی آن ها است. با این تفاسیر استفاده از محصولاتی که به روش بازیافت تولید می شوند مانند ترمووود پلاستیکی یا همان چوب پلاست در اولویت است و برتری بیشتری نسبت به ترمووود چوبی دارد.

۷) از نظر هزینه و قیمت

یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب یک محصول تاثیر گذار است؛ قیمت و هزینه است. در مقایسه ترمووود پلاستیکی و چوبی از لحاظ قیمت چنین به نظر می رسد که قیمت ترمووود پلاستیکی ( قیمت چوب پلاست ) نسبت به نمونه چوبی آن بسیار ارزان تر است و برای پایین آوردن هزینه های ساخت و ساز در کنار داشتن زیبایی ظاهری پیشنهاد بیسار خوبی است.

 

قیمت ترمووود پلاستیکی

ترمووود پلاستیکی بهتر است یا چوبی؟

در بخش قبل مقایسه کاملی از جهات مختلف روی ترمووود پلاستیکی و چوبی انجام شد و مهمترین ویژگی های این دو محصول نیز در هنگام مقایسه بیان شد. به طور کلی باید گفت که انتخاب ترمووود پلاستیکی یا چوبی برای پروژه کاملا امری سلیقه ای است و به میزان بودجه اختصاص داده شده برای پروژه و منظقه اجرایی آن نیز وابسته است. ولی پیشنهاد می شود برای پروژه هایی در ابعاد کوچککه می توان به راحتی هزینه های آن را پیش بینی و فراهم نمود از ترمووود چوبی استفاده شود و در مقابل برای پروژه های بزرگ و ویلاسازی، استفاده از ترمووود پلاستیکی به دلیل ارزان تر بودن، تولید در ایران، عدم نیاز به مراقبت های دوره ای و ... بسیار مطلوب تر هستند.

برای مثال پروژه بزرگی مانند: پل طبیعت تهران نمونه ای از استفاده از ترمووود پلاستیکی در یک پروژه بزرگ است.

خرید چوب پلاست یا ترمووود پلاستیکی

خرید چوب پلاست یا ترمووود پلاستیکی از ویرا چوب

همان طور که در این مقاله بیان شد؛ دو محصول چوبی پرکاربرد در ساختمان سازی ترمووود پلاستیکی و چوبی هستند که در بالا مقایسه کاملی از آن ها بیان شد و از جهات مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در یک جمع بندی کلی بهترین و مناسب ترین محصول چه از نظر قیمت و چه از نظر دوام و کیفیت، ترمووود پلاستیکی شناخته شد که می توانید از آن در بخش های مختلف ساختمان و به منظور ساخت سازه های چوبی مختلف استفاده کرد.

نکته ای که در اینجا اهمیت پیدا می کند کیفیت محصول خریداری شده و خرید از یک تولید کننده و فروشنده معتبر است. مجموعه ویرا چوب یکی از مراکز معتبر برای خرید چوب پلاست یا ترمووود پلاستیکی در کشور است که شما می توانید با کیفیت ترین و متنوع ترین محصولات را برای کاربردهای مختلف از آن خریداری کنید. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۹۱۲۰۱۸۶۷۴۲ تماس گرفته و برای مشاهده محصولات و لیست قیمت چوب پلاست به آدرس virachoob.co مراجعه نمایید.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha