۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
تدوین برنامه حفظ دام سبک عشایری ضروری است
رئیس سازمان امور عشایر ایران:

تدوین برنامه حفظ دام سبک عشایری ضروری است

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: تدوین برنامه برای حفظ و نگهداری دام سبک عشایری در اسناد بالادستی ضروری است.

به گزارش بازار، سیاوش احمدی میرقائد در نشست هم‌اندیشی دامداری عشایر که در سالن کوچ سازمان برگزار شد، اظهار داشت: زندگی، معیشت و هستی عشایر متکی به دام است و مسایل اقتصادی و اجتماعی آنان وابستگی زیادی به دام دارد.

وی با بیان این که دامداری در مناطق عشایری همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود و سند بالادستی برای دام سبک عشایر نداریم، تاکید کرد: برای حفظ دامداری عشایر نیاز است برنامه‌ای براساس سند بالادستی تدوین شود تا با توجه به شرایط مناطق عشایری، بتوانیم برای آنان کاری انجام دهیم.

احمدی میرقائد تاکید کرد: نیاز است با توجه به شرایط روز و مقتضی مناطق عشایری، برنامه‌ای برای دام سبک عشایر تدوین شود.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم به دامداری عشایر متصل است و بیش از آن نیز شغل غیرمستقیم ایجاد شده و از بین رفتن آن باعث بروز مشکلاتی در تامین گوشت قرمز کشور می‌شود.

وی یادآور شد: تأمین نهادۀ دامی از طریق تعاونی‌های عشایری و تأمین تسهیلات برای زنجیرۀ تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری از اقداماتی است که توسط سازمان امور عشایر ایران انجام می‌شود.

داریوش نعمت‌الهی مدیرکل بهسازی امور تولید سازمان امور عشایر ایران نیز در این نشست گزارشی در خصوص وضعیت دامداری عشایر و اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز در مناطق عشایری کشور ارائه داد.

در پایان نشست مقرر شد کارگروهی با حضور عشایر پیشرو در دامداری و نمایندگانی از دستگاه‌های مرتبط با موضوع تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم برای دامداری عشایر در این کارگروه انجام شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد63ساله IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      0 0
      سلام استادبزرگ کمی هم فکردامدار آن دیگرباشید ندادن نهاده دردوسال گذشته که نتوانستیم دام نگه داریم بیچاره شدیم چه صنعتی چه سنتی بیاید وام کم درصد دراختیار مان بگذارید شرمنده نسل آینده وایران نشوم باسپاس
    • یوسف خاکی دمیرچلو IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      سلام من عشایر هستم نه نهاد های دامی دیدم نه کمک به عشایر دیدم نه سهمیه آرد نمیدن