۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
ارائه بسته های معیشتی در قالب کالابرگ
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

ارائه بسته های معیشتی در قالب کالابرگ

نمایندگان مجلس وزارت کار را موظف به طراحی نظام تامین اجتماعی و ارائه اقلام معیشتی به خانوارهای کم درآمد به صورت کالابرگ الکترونیکی کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (پ) اصلاحی ماده ۳۱ این لایحه با ۱۷۵ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از به رأی گذاشتن این بند گفت: با تصویب این بند به هیچ عنوان نباید یارانه نقدی دهک های مختلف جامعه قطع شود و در اینجا به هیچ عنوان منظور مجلس چنین چیزی نیست، بلکه منظور این است اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی به خانوارهای کم درآمد برای تهیه جهیزیه و سایر نیازها به صورت کالابرگ الکترونیکی ارائه شود.

براساس بند (پ) ماده ۳۱ این لایحه؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با طراحی نظام تأمین اجتماعی چندلایه، مبتنی بر آزمون وسع با هدف کاهش فقر مطلق و بهبود توزیع درآمد و با شناسایی اقشار کم درآمد با رویکرد اجتماع محور نسبت به ارائه اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی پایه به خانوارهای کم درآمد به صورت کالابرگ الکترونیکی اقدام نماید.

کد خبر: ۲۵۶٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha