۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
باید به نوسازی مدارس در برنامه هفتم توجه شود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

باید به نوسازی مدارس در برنامه هفتم توجه شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر عدم توجه به نوسازی مدارس گفت: این موضوع نکته مهمی است و متاسفانه ما تاکنون در برنامه هفتم توسعه به آن نپرداختیم.

به گزارش بازار، جبار کوچکی‌نژاد در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در برنامه های پنجم و شم توسعه در هر برنامه، حدود سه میلیارد دلار ارز از صندوق ذخیره ارزی به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور کمک شد اما در برنامه هفتم توسعه یک ریال نیز برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص پیدا نکرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: این در حالی است که ما در همه شهرها مدارس نیمه ساخته داریم و بدین ترتیب، هم بیت‌المال از بین می‌رود و هم آموزش و پرورش در تامین مدارس دچار بحران خواهد شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کوچکی نژاد بیان کرد: بحث نوسازی مدارس واقعا موضوع مهمی است اکنون بخش قابل توجهی از مدارس، چه در بخش دولتی و چه در حوزه خیرین در نیمه راه قرار دارد و نیمه ساخته هستند. تاکنون در برنامه هفتم توسعه برای مدارس جز اعتبار مالیاتی هیچ کار دیگری نتوانستیم انجام دهیم این نکته مهمی است که باید کمیسیون تلفیق و صحن مجلس شورای اسلامی برای آن چاره‌اندیشی کند.

کد خبر: ۲۵۶٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha