۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
شیوه‌های نفوذ دشمن در صنعت گاز ایران و راهکارهای بومی برای کنترل و مهار
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز تشریح کرد

شیوه‌های نفوذ دشمن در صنعت گاز ایران و راهکارهای بومی برای کنترل و مهار

نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تاثیر بومی‌سازی در عملکرد ایمن سامانه‌های حساس صنعت گاز را تشریح کرد.

به گزارش بازار، رضا نوشادی در نشست کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران که با حضور عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و علی‌اصغر حق‌بین مدیرکل پدافند غیرعامل مدیریت بحران وزارت نفت برگزار شد، اعلام کرد که پروژه‌های این شرکت مانند تکمیل رینگ شرقی شبکه گاز کشور، ارتقای تجهیزات اندازه‌گیری ایستگاه بازرگان و بهره‌گیری از سیستم کنترل ایرانی در تاسیسات، سبب ارتقای قابل توجه امنیت زیرساخت‌های گازی در مقابل تهدیدات می‌شود.

وی با بیان اینکه همه پروژه‌های ما یک وجه پدافند غیرعامل دارند که این اتفاق خوبی است، افزود: در ایستگاه بازرگان این تهدید می‌توانست از طریق ورود به سیستم، بر روی کارکرد پالایشگاه‌ها و کل شبکه گاز تاثیر بگذارد که با موفقیت این پروژه، از سیستم گاز کشور محافظت شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران بهره‌گیری از سیستم کنترل داخلی را یکی از اقدام‌های نوآورانه موفق در خنثی‌سازی تهدیدهای بیرونی معرفی کرد و ادامه داد: ما با داخلی‌سازی سیستم کنترل در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز، در عمل تهدیدهای بیرونی در حوزه نظارتی، امنیتی و حراستی را حذف کردیم. اکنون سه ایستگاه با سامانه کنترل داخلی کار می‌کنند و این به معنای حذف کامل تهدیدات بیرونی است. همچنین پالایشگاه گاز ایلام نخستین مجموعه پالایشی صنعت گاز است که در آن از سیستم کنترل داخلی بهره‌گیری شده تا تهدیدهای بیرونی به صفر برسند.

نوشادی با اشاره به نشست پدافند غیرعامل که پیشتر به میزبانی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: در آن نشست گزارشی از پیشرفت بخش دریایی «پروژه احداث خط لوله گاز بندرعباس - لافت - گورزین» از سرزمین اصلی به جزیره قشم به روش اچ. دی. دی را معرفی کردم که با بازخوردهای خوبی روبه‌رو شد. ارائه فعالیت‌ها سبب اعتلای نام مجموعه می‌شود و بر قابل اتکا بودن شرکت به‌عنوان یک اهرم و وزنه مهم در سطح شرکت ملی گاز و وزارت نفت صحه می‌گذارد از این رو باید این امر را ادامه دهیم تا زحمات شما به خوبی منعکس شود.

وی در ادامه با ارجاع به انتشار گزارشی درباره شیوه‌های نفوذ آمریکا، تصریح کرد: به‌تازگی گزارشی به زبان انگلیسی منتشرشده، که راهبرد نفوذ آمریکا را بیان می‌کند. این گزارش یکی از روش‌های نفوذ و تخریب کشورهای هدف را تعدد کمیته‌ها و بزرگ شدن نظامات تصمیم‌گیری و بروکراسی‌های طولانی می‌داند به نحوی که اندیشکده‌های آمریکایی‌ به عوامل و جاسوسان‌شان گفته بودند که شما تا می‌توانید طولانی شدن روندها را زیر لوای عناوین پرطمطراق تشویق کنید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تأکید کرد: همواره با فربه‌شدن دیوانسالاری، با زیاد و پیچیده شدن بروکراسی مخالف بودم و این مسائل را نمی‌پسندم و این شاید به روحیات من برمی‌گردد اما پس از خواندن این گزارش حیرت کردم که ۳ دهه پیش کشور آمریکا یک سند رسمی در میان جاسوسان و عوامل نفوذی‌اش توزیع می‌کند و می‌گوید که مباحث فرسایشی مانند کارشناسی و بررسی‌های زمانبر و خسته‌کننده را تشویق کنید و کار را به‌عقب بیندازید.

نوشادی با اشاره به روش‌های نرم عوامل نفوذ، یادآور شد: درباره مقابله علیه ایران بی شک دشمنان نباید با ابزار جنگ، پهباد و نیروی نظامی وارد شوند، بلکه به‌صورت خیلی نرم و سافت در زندگی ما رسوخ می‌کنند.

کد خبر: ۲۵۶٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عسکر زحمتکش US ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      سلام در مورد پدافند غیرعامل درگاز هرمزگان استفاده از نیروهای کم تجربه ومبتدی وبی تعهد باعث رکورد در پروژه‌های گاز رسانی شده و بدلیل جذب اشنیان و فامیل اجازه ورود به نیروهای باتجربه نمی‌دهند اگر نگاه اجمالی کنید می‌بینید که همه از بستگان مدیران هستند ،،،محرمانه ،،،
    • عسکر زحمتکش US ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      باتوجه به مطالب قبلی نیازی نیست که دنبال جاسوس بگردید کم کاری وعدم دلسوزی در پروژه‌ها که ضربه‌ای مهلک به پیشرفت پروژه‌ها میزند خود ازجاسوس بدتر هست انشاالله از نیروهای کارآمد و باتجربه با وجدان کاری استفاده شود واز بکارگماردن فامیلی پرهیز شود