۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
رشد ۲۵ درصدی درآمد پتروشیمی قائد بصیر در ۷ ماهه
بازار گزارش می دهد؛

رشد ۲۵ درصدی درآمد پتروشیمی قائد بصیر در ۷ ماهه

شبصیر طی عملکرد 7 ماهه سال مالی جاری ۲۱۵۷ میلیارد تومان درآمد فروش داشته  که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با نماد شبصیر طی عملکرد 1 ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۲ معادل ۲۹۴ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره 1 ماهه مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

شبصیر با سرمایه ثبت شده ۲۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد 7 ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۲۱۵۷ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.
همچنین با توجه به اینکه پتروشیمی قائد بصیر شهریور ماه متعادلی را پشت سرگذاشته و فروش ۲۹۶ میلیارد تومانی را به ثبت رساند که نسبت به ماه قبل بی‌تغییر و نسبت به میانگین ۵ ماه گذشته افت ۵.۲ درصدی ثبت کرده بود نشان می دهد که درآمد ماهیانه شرکت در یک محدوده بین ۲۹۰ تا ۳۱۰ میلیارد تومان در نوسان است.
جمع مبلغ فروش شبصیر در نیمه اول سال جاری ۱۸۶۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۶.۱ درصدی داشته است.
با توجه به اینکه شبصیر در شهریور ماه ۲۹۸۴ تن ABS را به صورت داخلی به فروش رسانده که تغییر چندانی نسبت به مرداد ماه نداشته و نرخ فروش این محصول رشد جزئی ۳.۵ درصد داشته است. پیش بینی می شود در حاصل از فروش این محصول افزایش یابد.
شرکت در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش ۳۵۹۱ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۲۴ درصدی برای سال مالی ۱۴۰۲ را داشته که توانسته تا پایان شهریور ۱۴۰۲ حدود ۵۲ درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.
شرکت پتروشیمی قائد بصیر در زمینه تولید گرانول های ABS فعالیت می‌کند که عمده کاربرد این محصول در تزریق پلاستیک و برای تولید قطعات و بدنه خودرو، اسباب بازی، تلفن، بدنه یخچال و ... به کار برده می‌شود.
فروش داخلی این محصول در بورس کالا بوده و همواره از رقابت قابل قبولی برخوردار بوده است.

کد خبر: ۲۵۶٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha