۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
۶۹ هزار تن کاغذ در مازندران تولید شد
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران:

۶۹ هزار تن کاغذ در مازندران تولید شد

ساری- مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران از تولید ۶۹ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و صنعتی در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صنایع چوب وکاغذ مازندران، امید نیک نژاد با اشاره به اینکه این محموله صادراتی از شرکت صنایع چوب و کاغذ استان به بغداد صادر شد، گفت: برنامه داریم تا پایان امسال، صادرات انواع کاغذ به کشورهای همسایه به یک میلیون دلار افزایش یابد.

نیک نژاد با بیان اینکه دو نوع کاغذ صنعتی‌ای ام اف و جی ام اف را در برنامه صادراتی خود داریم، افزود: کاغذ جی ام اف تولیدی این مجموعه مورد استقبال کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار گرفت ک رایزنی‌ها را برای صادرات این محصول شروع کردیم.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک دو محصول جدید از این واحد صنعتی تولید و روانه بازار خواهد شد، گفت: تولید کاغذ پایه ۹۰ گرمی، کاغذهای دیواری است که این کاغذ پایه وارداتی هست و برای هر کیلو کاغذ ۱.۱ دلار ارز از کشور خارج می‌شود و نیاز کشور به این نوع کاغذ شش هزار تن است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: دو محموله کاغذ نوع‌ای ام اف در همین هفته به شهر اربیل عراق صادر خواهد شد.

نیک نژاد با بیان اینکه ۶۹ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و صنعتی از آغاز امسال تاکنون در این شرکت تولید شد، افزود: میزان تولید کاغذ چاپ و تحریر ۲۷ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان امسال صد درصد کاغذهای مورد استفاده دانش آموزان کاغذهای ایرانی خواهد بود، ادامه داد: تولید کاغذ چاپ و تحریر ما تا پایان سال به ۴۸ هزار تن خواهد رسید

کد خبر: ۲۵۶٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha