۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شیلاتی به منظور افزایش تولید در همدان
مدیر شیلات همدان خبر داد:

شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شیلاتی به منظور افزایش تولید در همدان

همدان - مدیر شیلات همدان از مطالعه طرح‌های بزرگ شیلاتی خبر داد و گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه توسعه شیلات استان احصا شده که در همایش سرمایه گذاری کشاورزی همدان ارائه می شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، احمد بختیاری با اشاره به پتانسیل شیلات استان اظهار کرد: مطالعاتی در راستای طرح‌های بزرگ حوزه شیلات و آبزیان صورت گرفته که در همایش سرمایه گذاری کشاورزی همدان ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشت طرح در راستای توسعه آبزی‌پروری احصا شده است افزود: مجتمع ماهیان زینتی دو میلیون قطعه‌ای، مجتمع ماهیان سردابی با استفاده سراب‌های گیان و کنگاور کهنه در نهاوند و پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت ۵۰۰ تن در پایین دست سد کلان ملایر شماری از این طرح‌هاست.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: حاصل راه‌اندازی این واحدهای تولیدی افزایش تولید ماهی و خاویار استان با رویکرد محصولات صادراتی است از همین رو ارزآوری نیز به همراه دارد.

وی در بخش دیگر به مزایای توسعه پرورش شیلات در استان اشاره کرد و گفت: نزدیکی به مرز عراق همچنین نزدیکی به تهران از مزایای استان برای توسعه این صنعت به شمار می‌رود.

بختیاری عنوان کرد: ایجاد بازارچه‌های تخصصی آبزیان و رستوران‌های طبخ غذاهای دریایی در توسعه این صنعت همچنین افزایش سرانه مصرف تأثیر بسزایی دارد.

وی در بخش دیگر اضافه کرد: در حال حاضر بزرگترین مرکز تکثیر و پرورش ماهی تخم چشم زده استان در آستانه آبگیری و در صورت تامین اعتبار آماده بهره‌برداری است.

کد خبر: ۲۵۶٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha