۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
صادرات ۹۰ میلیون دلاری پلی اتیلن تولید ازبکستان در نیمه نخست سال ۲۰۲۳
تحلیل بازار پتروشیمی؛

صادرات ۹۰ میلیون دلاری پلی اتیلن تولید ازبکستان در نیمه نخست سال ۲۰۲۳

مرکز ملی آمار ازبکستان از صادرات بیش از ۹۰ میلیون دلار اتیلن تولید این کشور طی نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مرکز ملی آمار ازبکستان از صادرات بیش از ۹۰ میلیون دلار اتیلن تولید این کشور طی نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود ازبکستان طی نیمه نخست سال جاری میلادی ۱۰۵ هزار تن پلی اتیلین تولید این کشور به ارزش ۹۰.۴ میلیون دلار را صادر نموده است. ترکیه مانند سال های گذشته بزرگترین وارد کننده پلی اتیلن تولید ازبکستان محسوب شده و این در حالیست که کشورهای لیتوانی، چین، روسیه و قزاقستان، به ترتیب بزرگترین وارد کنندگان این محصولات پتروشیمی ازبکستان پس از ترکیه محسوب می شوند.

لازم به ذکر است، نشریه اقتصادی فرچون در تازه ترین گزارش خود از پیش بینی بازارهای مالی جهانی، حجم بازار پتروشیمی برای سال ۲۰۳۰ را بالغ بر ۸۸۶ میلیارد دلار تخمین زده است.

این در حالیست که موسسه CAGR حجم این بازار در سال ۲۰۲۲ را حدود ۶۰۰ میلیارد دلار ارزیابی کرده که این میزان می بایست تا پایان سال ۲۰۲۳، به رقمی بالغ بر ۶۲۸ میلیارد دلار افزایش یابد.

به نوشته فرچون، با توسعه بازارهای الکترونیک، خودروسازی و ساختمان سازی و افزایش کاربرد محصولات پتروشیمی در این صنایع، می توان آینده درخشان و رو به رشدی را برای این بازار پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی فرچون، آخرین رتبه بندی بزرگان پتروشیمی جهان نیز عبارتند از: BASF آلمان، لیوندل باسل هلند، انئوس بریتانیا، شل بریتانیا، SABIC عربستان سعودی، ریلاینس هند، میتسوبیشی ژاپن، داو آمریکا، ال جی کره جنوبی، شورون آمریکا، شرکت ملی نفت چین، ماروزن ژاپن.

کد خبر: ۲۵۶٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha