۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
ریزش ارزش دلار کانادا در برابر دلار آمریکا همزمان با کاهش قیمت نفت
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش ارزش دلار کانادا در برابر دلار آمریکا همزمان با کاهش قیمت نفت

همزمان با ریزش مجدد قیمت نفت در بازارهای جهانی و افزایش شاخص دلار، دلار کانادا نیز با افت ارزش در برابر دلار آمریکا مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با ریزش مجدد قیمت نفت در بازارهای جهانی و افزایش شاخص دلار، دلار کانادا نیز با افت ارزش در برابر دلار آمریکا مواجه شد.

بر اساس این گزارش، جفت ارز دلار کانادا به دلار آمریکا طی روز جمعه با افت قیمت نفت و همچنین، انتشار آمار مثبت اقتصاد آمریکا با افزایش نرخ مواجه شده است. این در حالیست که صنعت ساختمان سازی کانادا در ماه اکتبر از پیشرفت نسبتا خوبی برخوردار بوده و با اینحال، به دلیل رشد شاخص بیکاری در آمریکا و وابستگی اقتصاد کانادا به ایالات متحده، کارشناسان همچنان نسبت به آمار بخش مسکن به عنوان یکی از مهمترین محرک های اقتصادی کانادا همچنان خوشبین نیستند.

لازم به ذکر است، آمار بیکاری ایالات متحده برای ماه اکتبر حاکی از افزایش این شاخص به بالاترین سطح طی دو سال گذشته بوده که همین موضوع منجر به ایجاد ترس و ریزش شاخص احساسات بازار شده است. بر اساس آخرین داده های منتشر شده از وضعیت بیکاری در آمریکا، طی روزهای منتهی به تاریخ ۱۰ نوامبر، با افزایش مواجه شده است؛ موضوعی که تاثیر مستقیم بر اقتصاد کانادا بر جای خواهد گذاشت.

ریزش ارزش دلار کانادا در برابر دلار آمریکا همزمان با کاهش قیمت نفت

در حال حاضر، نرخ برابری جفت ارز دلار آمریکا به دلار کانادا روی ۱.۳۷ قرار داشته و این در حالیست که به احتمال زیاد این نرخ به ۱.۳۸ افزایش خواهد یافت. نگاهی به نمودار SMA۵۰ روزه این جفت ارز، کف حمایتی را روی ۱.۳۱ نشان داده که کف نرخ ماه جولای محسوب می شود.

اما برای بلند مدت، با در نظر گرفتن SMA۲۰۰ روزه که روی ۱.۳۵ قرار دارد نشان می دهد که وضعیت مارکت در حالت گاوی قرار داشته و احتمال افزایش نرخ تا ۱.۳۹ وجود دارد.

کد خبر: ۲۵۶٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha