۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
تعمیر هواپیماهای سایر کشورها در ایران
رئیس سازمان هواپیمایی عنوان کرد

تعمیر هواپیماهای سایر کشورها در ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از امضای موافقتنامه با ترکمنستان برای افزایش تعداد پروازها به عشق‌آباد خبر داد و گفت: ایران به مقصد کشورهای بسیاری برای تعمیر هواپیما تبدیل شده است.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به ترکمنستان، در خصوص افزایش تعداد پروازها به این کشور، اظهار کرد: افزایش پروازهای مستقیم ایران و ترکمنستان یکی از برنامه‌های سازمان هواپیمایی است که پیگیری می‌کنیم، البته در حال حاضر دو پرواز هفتگی به صورت مستقیم از تهران به عشق آباد و بالعکس انجان می‌شود.

وی با بیان اینکه این تعداد پرواز برای شروع همکاری خوب است، ادامه داد: توجه به اشتراکات زیادی که با کشور ترکمنستان داریم، امیدواریم در سفر وزیر راه و شهرسازی به این کشور، مقدمات افزایش پروازهای دو کشور در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بین کشورهای منطقه، ترکمنستان یکی از کم پروازترین مقاصد ما است؛ بنابراین رایزنی‌های لازم برای افزایش تعداد پروازهای بین دو کشور در حال انجام و به زودی توافقنامه آن امضا خواهد شد.

محمدی بخش در خصوص تعمیرات هواپیماهای سایر کشورها در ایران به تسنیم بیان کرد: امکانات و دانش در ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی وجود دارد و در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین و آسیا هواپیماهای خود یا موتور آن را برای تعمیر به ایران می‌آورند و در کشورمان این کار انجام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این هواپیماها از نوع بوئینگ و ایرباس است و در ایران چک‌های سنگین آنها را انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در واقع مدت‌هاست دیگر هیچ هواپیمای ایرانی برای تعمیر و نگهداری به خارج ارسال نمی‌شود و امروز ایران به مقصد کشورهای بسیاری برای تعمیر هواپیما تبدیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این دستاورد مهم در شرایطی به دست آمده که صنعت هوایی تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد.

کد خبر: ۲۵۶٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha