۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
کاهش بازدهی اوراق خزانه داری
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش بازدهی اوراق خزانه داری

بازارهای مالی کاهش انتظارت نرخ بهره ای را بعنوان سناریوی محتمل پذیرفته اند و سطح تقاضا در بازار افزایش یافته است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- بازارهای مالی کاهش انتظارت نرخ بهره ای را بعنوان سناریوی محتمل پذیرفته اند و سطح تقاضا در بازار افزایش یافته است. این در شرایطی است که شاخص های سهام به محدوده های مقاومتی مهمی رسیده اند و در آستانه عبور صعودی معتبر از این محدوده ها قرار دارند. ضمن اینکه بازدهی اوراق خزانه داری کاهش داشته و قیمت این اوراق از مقاومت مهم ۱۰۹ فراتر رفته و احتمال صعود قیمت در نتیجه کاهش بازدهی اوراق تقویت شده است.

۲- با کاهش تقاضا برای دلار آمریکا، قیمت طلا افزایشی بوده و به نزدیکی مقاومت روانی و تاریخی ۲۰۰۰ دلاری رسیده است. در ادامه واکنش قیمت نسبت به این محدوده تعیین کننده خواهد بود. در هفته های اخیر بخش بزرگی از عرضه های تعیین شده در این محدوده انجام گرفته، و این سطح ممکن است در روزهای آینده و در میان مدت با افزایش تقاضا برای طلا، با اعتبار شکسته شده و سقف های جدیدی را برای قیمت طلا ایجاد کند. در کوتاه مدت اما همچنان احتمال واکنش برگشتی در این محدوده وجود دارد.

۳- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت محدوده PRZ حاصل از حمایت های ۷۸ تا ۸۰ دلاری را شکسته و در حال تثبیت شکست در زیر این محدوده حمایتی است. احتمال اول پایان پولبک کوتاه مدت و ادامه روند نزولی در میان مدت خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۶٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha