۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۳
گمیشان مستعدترین منطقه گلستان برای اجرای سیاست‌های دریامحور
فرماندار گمیشان خبرداد؛

گمیشان مستعدترین منطقه گلستان برای اجرای سیاست‌های دریامحور

گرگان- سقلی، فرماندار شهرستان گمیشان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد آبزی پروری و گردشگری ساحلی گفت: گمیشان مستعدترین منطقه برای اجرای سیاست‌های ابلاغی توسعه‌دریا محور رهبر معظم انقلاب در گلستان است.

امید سقلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هرچند استان گلستان سه شهرستان ساحلی دارد اما دو شهرستان بندرگز و بندرترکمن به دلیل نوسانات ناشی از پس‌روی آب خلیج گرگان کارکرد بندری خود را از دست داده‌اند.

فرماندار شهرستان گمیشان افزود: در دولت سیزدهم تلاش‌های ثمربخشی برای لایروبی بنادر بندر ترکمن و بندرگز انجام شده که دستاوردهای این مهم در آینده نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: گمیشان تنها شهرستان گلستان است که در مجاورت دریای خزر واقع شده و ظرفیت‌های متعددی برای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق توسعه دریامحور را دارا است.

سقلی گفت: فاز نخست سایت پرورش میگو در گمیشان با چهار هزار هکتار مساحت و همچنین برنامه توسعه آن در فاز دو به مساحت شش هزار هکتار، در کنار ایجاد مزارع پرورش ماهیان خاویاری از جمله مباحث و فعالیت های است که می‌تواند در راستای توسعه دریامحور نقش آفرین باشد.

فرماندار گمیشان بیان کرد: برنامه‌های اجرایی در راستای افزایش مزارع و قفس‌های شناور در دریا برای پرورش انواع ماهیان از جمله دیگر ظرفیت‌های شهرستان گمیشان برای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریا محور ابلاغی مقام معظم رهبری در استان گلستان است.

وی ادامه داد: تکمیل اسکله و بندر خواجه نفس و همچنین اجرای مطالعات برای احداث بندر سبز خزری در گمیشان از دیگر پتانسیل‌های این شهرستان است که می‌تواند نقش موثری در شکوفایی استان گلستان داشته باشد.

سقلی گفت: برخورداری گمیشان از سواحل ماسه‌ای و ایمن و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری ساحلی و فراساحلی از جمله موضوعاتی است که در دولت سیزدهم به طور جد در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران خصوصی یا دولتی زمینی توسعه پایدار مبتنی بر فعالیت‌های دریایی محقق شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha