اینترنت ماهواره‌ای ملی در دستور کار سازمان فضایی است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اینترنت ماهواره‌ای ملی در دستور کار سازمان فضایی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت ماهواره‌ای ملی در برنامه‌های بلندمدت ما قرار دارد و این پروژه نیاز به یک کنسرسیوم منطقه‌ای دارد که امروز درحال رایزنی و مذاکره با کشورهای مختلف هستیم.

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: اینترنت ماهواره‌ای ملی در برنامه‌های بلندمدت ما قرار دارد و برای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های خودمان برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنیم، این موضوع در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار گرفته است.

زارع‌پور با بیان اینکه این کار باید با همکاری کشورهای دیگر انجام شود، تصریح کرد: پروژه اینترنت ماهواره‌ای ملی در کوتاه‌مدت به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد که کشوری با منظومه‌های ماهواره‌ای، اینترنت به مردم ارائه کند و حتماً نیاز به یک کنسرسیوم منطقه‌ای دارد که امروز درحال رایزنی و مذاکره با کشورهای مختلف هستیم.

وزیر ارتباطات گفت: از حضور و فعالیت ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای در ایران استقبال می‌کنیم به شرط آنکه قواعد سرزمینی مارا بپذیرند و امروز نیز اتحادیه بین‌المللی مخابرات و هیئت مقررات رادیویی جهانی، اجبار کرده است که بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای دنیا حتماً برای ارائه خدمات در جمهوری اسلامی ایران مجوز دریافت کنند.

زارع‌پور تأکید کرد: ما در حال نوشتن نامه‌ای برای دعوت از آنها هستیم و مبتنی بر این مقدمات از حضور آنها استقبال می‌کنیم.

کد خبر: ۲۵۵٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha