۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
تحلیل لحظه‌ای بازار ملک در سراسر ایران برای همه شهروندان در دسترس قرار گرفت

تحلیل لحظه‌ای بازار ملک در سراسر ایران برای همه شهروندان در دسترس قرار گرفت

امروزه مسکن دغدغه جدی اقشار مختلف جامعه است، در این میان همواره نیاز به مرجع معتبر برای آنالیز و رصد بازار مسکن وجود داشته است.

به گزارش بازار، امروزه مسکن دغدغه جدی اقشار مختلف جامعه است، در این میان همواره نیاز به مرجع معتبر برای آنالیز و رصد بازار مسکن وجود داشته است. اجاره‌نشین‌ها قصد دارند در یک مرجع بی‌طرف انصاف صاحب‌خانه‌ خود را بسنجند، همان صاحب‌خانه از قیمت پیشنهادی خود مطمئن نیست و نیاز به مرجعی برای تصمیم‌گیری دارد. از طرفی سرمایه‌گذاران نیز به دنبال فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری هستند، املاک کلنگی و پروژه‌های ساخت‌وساز  امروزه مانند یک الماس براق چشمان هر سرمایه‌گذار را می‌ربایند. در سوی دیگر رصد فعالیت املاک سراسر کشور برای عامل مهمی برای اعتباربخشی آن‌هاست، آنالیز املاک آماده معامله در گذر زمان بینش کاملی نسبت به بازار مسکن در اذهان ایجاد می‌کند.

نرم افزار الملک به شکل رایگان در اختیار  عموم قرار گرفته است تا بتوانند انواع تحلیل‌ها را به شکل لحظه‌ای در اختیار داشته باشند. شما می‌توانید گزارش‌هایی مختلفی برحسب شهرها، محله‌ها، متراژ املاک، سال ساخت، میانگین قیمت فروش، تعداد اتاق خواب و... بدست آورید. بخش تحلیل نقشه‌ای که مورد تحسین مشاورین املاک برتر کشور قرار گرفته است این امکان را ارائه می‌دهد که به شکل زنده و اصطلاحا « لایو » در تمام نقاط جغرافیایی گزارش‌گیری انجام شود. 

به طور مثال میانگین قیمت فروش به ازای هر متر در محله‌های مختلف تهران در آبان ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

زعفرانیه: ۲۳۸ میلیون تومان متری

الهیه:  ۲۳۲ میلیون تومان متری

سیدخندان: ۱۱۶ میلیون تومان متری

باغ فیض: ۹۲ میلیون تومان متری

پیروزی: ۷۲ میلیون تومان متری

همچنین سایر مناطق نیز در پنل قابل مشاهده است، در صورتی که از میان املاک آماده معامله، املاک فقط آپارتمانی را لحاظ کنیم که سال ساخت آن‌ها ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ است، آمار به شکل زیر تغییر می‌کند:

الهیه: ۲۹۸ میلیون تومان متری

زعفرانیه: ۲۹۳ میلیون تومان متری

سیدخندان: ۱۳۵ میلیون تومان متری

باغ فیض: ۱۱۲ میلیون تومان متری

پیروزی: ۷۶ میلیون تومان متری

شما می‌توانید سایر مناطق تهران و همه شهرهای دیگر ایران را با فیلترهای دیگر مانند شرط پارکینگ داشتن، شرط انباری داشتن و... را در ن مشاهده کنید.

به طورکلی رصد بازار ملک در ابتدای امر نیاز به جمع‌آوری داده و در مرحله بعد نیاز به ارزیابی داده و مصورسازی دارد که این امر توسط نرم‌افزار الملک در دسترس قرار گرفته است. به طور کلی تحقیقات بازار و رصدبازار فعالیت اهمیت زیادی در حوزه‌های مختلف دارد و فقط محدود به بازار ملک نیست.  برخی از اهمیت‌های رصد بازار ملک از نگاه مشاورین برتر منطقه یک تهران به شرح زیر است: 

تصمیم‌گیری استراتژیک:

اطلاعات به دست آمده از رصد بازار ملک به تصمیم‌گیری‌های استراتژیک مربوط به سرمایه‌گذاری‌ها، توسعه‌های شهری، و طراحی سیاست‌های مسکن کمک می‌کند.

پیش‌بینی تغییرات:

با تجزیه و تحلیل داده‌های بازار ملک، می‌توان بهتر پیش‌بینی کرد که چگونه تغییرات اقتصادی، اجتماعی، و سیاسی ممکن است بر بازار ملک تأثیر بگذارد.

تحلیل ریسک:

شناخت دقیق از وضعیت بازار ملک به سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در املاک را بهبود بخشند یا مدیریت کنند.

ارتقاء بازار: 

با شفافیت بازار در عمل میل به سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود و حجم معاملات بالاتر می‌رود این امر سبب می‌شود اندازه بازار بزرگ شود.

تعیین قیمت مناسب:

شناخت دقیق از بازار به فروشندگان و خریداران کمک می‌کند تا قیمت‌های منصفانه‌تری برای ملک‌ها تعیین کنند همزمان. اجاره‌نشین و صاحب ملک به مرجع مشخصی اعتماد می‌کنند.

به طور کلی، رصد بازار ملک به عنوان یک ابزار تحلیلی حیاتی می‌تواند به توسعه پایدار، مدیریت بهینه منابع، و ایجاد فرصت‌های جدید در حوزه مسکن کمک کند.

تعدادی از اصلی‌ترین دلایلی که سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در حوزه ملک و املاک جلب می‌کنند به شرح زیر است:

استقرار ارزش ثابت:

ملک به عنوان یک دارایی با ارزش ثابت شناخته می‌شود. در مقایسه با دیگر کلاس‌های سرمایه‌گذاری مانند اوراق بهادار، ارزش ملک‌ها تحت تأثیر تغییرات اقتصادی و نوسانات بازار کمتر است.

درآمد پایدار:

اجاره ملک می‌تواند یک منبع درآمد پایدار برای سرمایه‌گذاران باشد. اجاره مسکن و ملک‌های تجاری می‌تواند به سرمایه‌گذاران امکان فراهم کند تا هر ماه یا سالانه درآمد ثابتی داشته باشند.

تنوع سبد سرمایه‌گذاری:

سرمایه‌گذاران به دنبال تنوع در سبد سرمایه‌گذاری‌های خود هستند. ملک به عنوان یک کلاس دارایی متفاوت از سایر انواع سرمایه‌گذاری مانند سهام و اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شود.

حفاظت از ارزش در برابر تورم: 

املاک معمولاً در مقابل تورم مقاومت نسبتاً خوبی دارند. به عنوان یک دارایی فیزیکی، ملک می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا از افت ارزش پول و تورم محافظت کنند.

مزایای مالی:

سیاست‌های مالی متعددی وجود دارد که سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در املاک ترغیب می‌کند، از جمله تخفیفات مالیاتی برخی از هزینه‌های مرتبط با ملک، تسهیلات وام مسکن با نرخ‌های مناسب، و ...

رشد سرمایه:

ارزش ملک‌ها معمولاً به مرور زمان افزایش می‌یابد. بنابراین، سرمایه‌گذاران به امید به دست آوردن سود از افزایش ارزش دارایی‌های خود به طول زمان به ملک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اعضای کلیدی نرم افزار الملک محمد کربلایی مدیر فنی و محمدعلی میلانی صدر مدیر محصول هستند که در عمل یک ابزار C.A.A  ایجاد کرده‌اند.

ابزارهای C.A.A امروزه در دنیای فناوری اطلاعات بسیار ترند هستند، C.A.A  به معنای جمع‌آوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی دانش و آنالیز داده است. نکته حائز اهمیت آن است که دسترسی به نرم افزار الملک در حال حاضر رایگان است و در نشانی almelk.com برای عموم مردم منتشر شده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha