۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
ردپای غول نفتی در خودروهای الکتریکی

ردپای غول نفتی در خودروهای الکتریکی

اکسون‌موبیل قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به تامین کننده پیشرو لیتیوم برای خودروهای الکتریکی تبدیل شود.

به گزارش بازار، شرکت نفت‌وگاز آمریکایی اکسون‌موبیل قصد دارد تولید لیتیوم را در آرکانزاس آمریکا آغاز کند که نشان دهنده ورود به تامین یک جزء کلیدی از باتری‌ها در مقیاس بزرگ است. این اولین‌ بار است که این غول نفتی در یک پروژه بزرگ استخراج سوخت غیرفسیلی در تاریخ اخیر سرمایه‌گذاری می‌کند.

شرکت مستقر در تگزاس اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ تولید لیتیوم را آغاز کند. این پروژه اکسون را تا سال ۲۰۳۰ به «تامین کننده پیشرو برای خودروهای الکتریکی» تبدیل خواهد کرد.

اکسون یکی از چندین شرکت نفت و گاز است که به دنبال توسعه لیتیوم است که به ایجاد جای پایی در بازار به سرعت در حال رشد ذخیره‌سازی انرژی کمک می‌کند. استفاده از این فلز در باتری خودروهای الکتریکی همچنین به کاهش ضرر ناشی از کاهش مورد انتظار تقاضای بنزین و گازوئیل در دهه‌های آینده کمک می‌کند. لیتیوم برای انتقال انرژی ضروری است و اکسون موبیل نقش مهمی در هموار کردن راه برای الکتریکی سازی دارد.

بلومبرگ نیوز در ماه جولای به نقل از منابع گزارش داد که این غول نفتی امسال با تسلا، فورد موتور، فولکس‌واگن و سایر خودروسازان مذاکراتی انجام داده است زیرا به دنبال ایجاد کسب و کاری پیرامون فلز است. لیتیوم از نظر زمین شناسی مانند کبالت و نیکل که از فلزات باتری هستند، کمیاب نیست اما استخراج مقادیر با کیفیت بالا یک چالش بزرگ است.

طبق گزارش بلومبرگ، قیمت‌های لیتیوم در سال جاری به دلیل کاهش رشد در چین و نگرانی در مورد قیمت مناسب خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده و اروپا کاهش یافته است و انتظار است که تقاضای جهانی برای لیتیوم تا پایان دهه تقریباً پنج برابر شود.

کد خبر: ۲۵۵٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha