۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
آزادراه منجیل-رودبار بهمن زیر عبور می‌رود
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل:

آزادراه منجیل-رودبار بهمن زیر عبور می‌رود

خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: برای رفع گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت و رفاه حال مسافران، آزادراه منجیل-رودبار، بهمن امسال با رعایت ایمنی کامل زیربار ترافیکی می‌رود.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از آزادراه منجیل-رودبار، گفت: با هدف رفع گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت ضمن رعایت کامل ایمنی در طول مسیر آزادراه منجیل- رودبار در بهمن سال‌جاری زیر عبور قرار می‌گیرد و با اتمام عملیات تکمیلی باقیمانده در خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آزادراه منجیل-رودبار بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب و شاهراه حیاتی ارتباط از پایتخت و استان های همجوار به استان گیلان است که بخش اعظم آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و با تکمیل ۸ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار، شاهد کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک خودرو در این محور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعتبار هزینه شده در آزادراه منجیل-رودبار را یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این آزادراه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به منظور تکمیل بخش‌های باقیمانده از جمله روشنایی تونل‌ها، دیواره‌ها، ترانشه‌ها و ... ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت تأمین ۳۰۰ میلیارد تومان این آزادراه تا بهمن ماه زیر عبور خواهد رفت.

خادمی در خصوص آخرین وضعیت اجرایی پروژه توضیح داد و گفت: در حال حاضر برنامه ریزی برای نصب هندریل ها، گاردیل ها و...، تامین قیر مورد نیاز و شروع عملیات آسفالت در حال انجام است. پیمانکار عملیات روشنایی آزادراه نیز انتخاب شده است و به زودی کار برق و روشنایی آغاز می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اتمام عملیات ساخت پل‌ها و تونل‌های مسیر خبر داد وگفت: بخش اعظم مسیر این پروژه ابنیه فنی است و طول این ۸ کیلومتر ۱۷۰۰ متر پل و حدود ۳ کیلومتر نیز تونل احداث شده است و رتبه دوم بزرگترین دهانه پل در پروژه‌های آزادراهی به پل شماره ۶ در این محور تعلق دارد.

کد خبر: ۲۵۵٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha