۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
واکنش شورای شهر به ورود چینی ها برای ساخت و ساز| ورود شهرداری تهران به ساخت مسکن اشتباه است
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران مطرح کرد

واکنش شورای شهر به ورود چینی ها برای ساخت و ساز| ورود شهرداری تهران به ساخت مسکن اشتباه است

تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران معتقد است که ورود شهرداری تهران به ساخت مسکن اشتباه است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سید جعفر تشکری هاشمی در نشستی خبری در خصوص بهره گیری از شرکتهای چینی در ساخت مسکن و تفاهم نامه هایی که منعقد شده است گفت: ابتدا باید اعلام کنم که استفاده از تکنولوژی های چینی در ساخت مسکن در حد مذاکرات اولیه است و تفاهم نامه هایی که در خصوص انبوه سازی مسکن با چینی ها منعقد شد و استفاده از واحدهای مسکونی پیش ساخته در حد صحبت های اولیه مورد بحث قرار گرفت.

معتقد هستیم که شهرداری نباید در ساخت مسکن وارد شود و باید زمینه را فراهم کند تا سازندگان برای ورود به عرصه ساخت و ساز انگیزه پیدا کنند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما معتقد هستیم که شهرداری نباید در ساخت مسکن وارد شود و باید زمینه را فراهم کند تا سازندگان برای ورود به عرصه ساخت و ساز انگیزه پیدا کنند. پس اگر شهرداری اعتبارات خود را در این بخش هزینه کند این پرسش پیش می آید که برای حمل و نقل و دیگر حوزه ها چه خواهد کرد؟

تشکری هاشمی در خصوص بازسازی اتوبوس ها و واگن های مترو نیز گفت: بازسازی اتوبوس ها و واگن های مترو در حال انجام است. نه کسی از ما توقع معجزه دارد و نه ما کرامات آن را داریم. این اتفاقات شدنی در سالهای اخیر متوقف بوده اما در این دوره با حمایت مدیریت شهری محقق شد.

پیش پرداخت ۱۴۰ میلیون دلاری قطارها شش سال زمان برد که در یک سال گذشته، این ۶ سال زمان برد. شرکت سازنده اعلام کرد که تا زمانی که طراحی قطارها به تأیید ما برسد و تولید شود، ۲۳ ماه زمان می برد

وی در خصوص واردات واگن های مترو گفت: پیش پرداخت ۱۴۰ میلیون دلاری قطارها شش سال زمان برد که در یک سال گذشته، این ۶ سال زمان برد. شرکت سازنده اعلام کرد که تا زمانی که طراحی قطارها به تأیید ما برسد و تولید شود، ۲۳ ماه زمان می برد اما در جلسات شرکت سازنده را متقاعد کردیم که اولین گروه واگن ها را تا بهمن ماه سال آینده به ما تحویل دهند و چهار سال زمان خواهد برد که قطارهای بعدی از راه برسند.

TBM خط ۱۰ آغاز شده و برای خط ۸ و ۱۱ نیز توافقات لازم صورت گرفته و در دستور ساخت قرار گرفته و مردم باید بدانند افق روشنی پیش روی آنها است

وی افزود: امروز TBM خط ۱۰ آغاز شده و برای خط ۸ و ۱۱ نیز توافقات لازم صورت گرفته و در دستور ساخت قرار گرفته و مردم باید بدانند افق روشنی پیش روی آنها است اما اینکه فوراً این خطوط راه اندازی شود، خارج از انتظار است.

وی افزود: در بخش هلدینگ مترو از محل بودجه نفت چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد که ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

شهرداری تهران باید با پلیس راهور مشکلات سالهای اخیر را رفع کند و خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد محدوده طرح ترافیکی می شوند و جریمه نمی شوند، تعیین تکلیف کند

وی گفت: شهرداری تهران باید با پلیس راهور مشکلات سالهای اخیر را رفع کند و خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد محدوده طرح ترافیکی می شوند و جریمه نمی شوند، تعیین تکلیف کند؛ چراکه امروز ۱۰ ها هزار خودروی پلاک شهرستان در محدوده های طرح ترافیک و LEZ تردد می کنند.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه آشفتگی و لجام گسیختگی در تردد موتورسیکلت ها به اندازه ای فاجعه آمیز شده که بعید می دانیم شهروندی از تردد این موتورها احساس امنیت کند، یادآور شد: شأن مردم ما نیست که این وضعیت را داشته باشند.

وی افزود: سالهای سال است که ما این وضعیت را شاهد هستیم و تصمیمی برای آن گرفته نشده است. جلسات متعددی با رئیس پلیس راهور داشتیم و عزم جدی پلیس این است که برنامه های دراز مدت برای این مسئله داشته باشد و طرح ها باید به صورت با دوام و بلند مدت ارائه شود تا عارضه ها به حداقل برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: به هر حال باید در حوزه فرهنگی نیز وارد شویم چرا که تنها با اقدامات پلیسی و برخوردی نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.

پل های عابر پیاده جز دو یا سه پل که عرشه بتنی دارند، فلزی هستند و ترمیم این پل ها به صورت مستمر انجام می شود اما اینگونه نیست که به کیفیت مطلوب بازگردند

تشکری هاشمی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا برای لکه گیری پلهای عابر پیاده اقدامی نمی شود؟ اظهار داشت: پل های عابر پیاده جز دو یا سه پل که عرشه بتنی دارند، فلزی هستند و ترمیم این پل ها به صورت مستمر انجام می شود اما اینگونه نیست که به کیفیت مطلوب بازگردند. لذا باید به سمت پل های بتنی برویم که دچار شکستگی نخواهد شد که معاونت فنی و عمرانی در این خصوص اعلام آمادگی کرده است اما به این معنا نیست که اگر پل ها با مشکل مواجه شدند، رسیدگی صورت نگیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در عرصه خدمت به مردم حضور داشته باشند، اظهار کرد: نرخ تاکسی های آنلاین نباید نجومی باشد و رانندگان نیز شناخته شده باشند. وقتی یک تبعه خارجی بدون هیچ مدرکی فعالیت می کنند، قابل پذیرش نیست. کسانی که شب ها در خودروی خود می خوابند و روزها مسافرکشی می کنند، پذیرفته نیست.

به گفته تشکری هاشمی در پایانه شرق تجهیز کارگاه انجام شده و بخشی از کارها صورت گرفته است و ۱۸۰ میلیارد تومان در مدت اخیر در این پایانه هزینه شده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha