۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
لزوم شفاف سازی نحوه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل کالا و بار استان همدان
رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق همدان تاکید کرد:

لزوم شفاف سازی نحوه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل کالا و بار استان همدان

همدان - رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه باید سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل کالا و بار استان ساماندهی شود، بر لزوم شفاف سازی نحوه تخصیص سهمیه سوخت تاکید کرد.

به گزارش بازار؛ سومین نشست کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی همدان با حضور خیراله اسدی نایب رئیس اتاق همدان، ابوالفضل پناهی رئیس کمیسیون و فعالان حوزه حمل و نقل استان برگزار شد.

ابوالفضل پناهی در این نشست بابیان اینکه باید سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل کالا و بار استان ساماندهی شود، قاچاق سوخت از طریق ناوگان حمل ونقل و بارنامه های جعلی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر لزوم ساماندهی سوخت ناوگان حمل و نقل کالا های استان اظهارداشت: براساس قانون مقرر شده در صورت صدور بارنامه جعلی توسط شرکت های حمل و نقل کالا از فعالیت شرکت جلوگیری و در صورت تکرار پروانه فعالیت آنان باطل شود.

وی با بیان اینکه سهمیه تعیین شده پاسخگوی مصرف ناوگان نبوده و متاسفانه کیلومتر راه (پیمایش) در سازمان راهداری، مورد اعتراض شرکت‌های حمل‌ونقل است، عنوان کرد: بسیاری از مسیرها به کمربندی تبدیل و طولانی شده اما هنوز مسیر قبلی را در میزان پیمایش محاسبه می کنند که نیازمند اصلاح است.

شرکت‌های حمل‌ونقل خواستار شفاف‌سازی نحوه تخصیص سهمیه سوخت (گازوئیل) خود هستند

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه رانندگان بدون بارنامه اگر قانون رعایت نکنند دریافت سوخت براساس پیمایش برای آنها بسیار سخت خواهد بود، بیان کرد: باوجود برخی سهمیه‌بندی‌های صورت گرفته شرکت‌های حمل‌ونقل خواستار شفاف‌سازی نحوه تخصیص سهمیه سوخت (گازوئیل) خود هستند، زیرا نمی‌توانند زیر مجموعه خود را در این زمینه قانع کنند.

وی عنوان کرد: تجربه حاکی از آن است که بخش خصوصی با کارشناسان بخش دولتی باید وارد مذاکره شوند تا این که تخصیص سهمیه چگونه صورت گرفته معین و دستورالعمل و منطق آن مشخص و سپس آسیب های آن شناسایی و پیشنهاد برای اصلاح آن ارائه شود.

باربرگ‌های صادره از سوی شهرداری اعتبار قانونی برای حمل بار برون شهری ندارد

وی همچنین در خصوص باربرگ‌های صادره از سوی شهرداری برای حمل کالا نیز گفت: کاربرگ سند حمل بار الکترونیک است و تنها مجوز برای حمل کالا و باربری درون شهری است و هیچ‌گونه اعتبار قانونی برای حمل بار برون شهری ندارد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان نیز گفت: صدور باربرگ باید به شکلی باشد که امکان صدور بار از داخل شهر همدان به شهر دیگری وجود نداشته باشد و حمل بار برون شهری مطابق با بارنامه صورت گیرد.

کامیون‌داران برای دریافت بارنامه باید به شرکت‌های حمل و نقل مراجعه کنند چراکه با صدور هرگونه بارنامه جعلی برخورد جدی خواهد شد و سهمیه گازوئیل آن بارنامه حذف می‌شود

بهزاد عظیمی افزود: کامیون‌داران برای دریافت بارنامه باید به شرکت‌های حمل و نقل مراجعه کنند چراکه با صدور هرگونه بارنامه جعلی برخورد جدی خواهد شد و سهمیه گازوئیل آن بارنامه حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه کامیون‌ها در راستای دریافت سوخت دو دسته هستند، عنوان کرد: کامیون‌های برون شهری تحت پوشش راهداری هستند و باید بارنامه دریافت کنند و اما کامیون‌های دررون شهری از طریق سامانه شهرداری و باربرگ کارت سوخت شارژ خواهد شد.

وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت از محل بارنامه‌های صوری، برنامه‌ریزی شده کامیون هایی که برای آنها بارنامه صادر می‌شود بر اساس سامانه‌های پایشی در مبداء و مقصد رصد شوند و تخصیص سهمیه سوخت هم بر همین مبنا صورت می گیرد.

عظیمی با بیان اینکه سوخت یارانه‌ای براساس پیمایش کامیون‌ها و خودروهای حمل بار صورت می‌گیرد، گفت: مالکان خودرو، سهمیه عملکردی را براساس بارنامه ها و صورت وضع خودرو (میزان پیمایش) دریافت می‌کنند و با این اتفاق توزیع عادلانه سوخت، ‌جلوگیری از قاچاق سوخت و نظم بیشتر حمل و نقل عمومی محقق شده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha