۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲
اصفهان زیرساخت های کامل برای جذب توریست را ندارد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

اصفهان زیرساخت های کامل برای جذب توریست را ندارد

اصفهان -ایزدی؛ رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی پارلمان بخش خصوصی اصفهان گفت: اصفهان با بسیاری از شهرهای دیگر خواهر خوانده است اما زیرساخت هایی که برای جذب توریست باید آماده شود هنوز فراهم نشده است.

مژگان ایزدی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اقتصاد تک محصولی نفت هیچ وقت نمی تواند کشور را از بحران نجات دهد و بهترین جایگزینی پاک برای آن صنعت گردشگری و صنایع جانبی آن مانند صنایع دستی است، اظهار کرد: حرفه صنایع‌ دستی علاوه بر درآمدزایی داخلی با توجه به امکان خوب صادراتی اشتغالزایی مناسبی نیز در پی دارد؛ صنعتی که هنر اصفهان را به به جهان معرفی می کند و ارزآوری و ارزش افزوده خوبی در پی دارد.

وی افزود: منابع طلای سیاه یعنی نفت روزی به پایان خواهد رسید اما سرمایه پاک توریسم می تواند روز به روز رشد کند و مبانی و رویکردهای جدیدی در ارتباط با آن مطرح باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی پارلمان بخش خصوصی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری بخش های مختلفی مانند توریسم روستایی، سلامت، مذهبی، ماجراجویی، تجارت، فرهنگی، غذایی، ورزشی و غیره را در بر می گیرد، بیان کرد: اصفهان با بسیاری از شهرهای دیگر خواهر خوانده است اما زیرساخت هایی که برای جذب توریست باید آماده شود هنوز به شکل کامل فراهم نشده است.

وی ادامه داد: گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا جزو منابع سودآور محسوب می شود و کشور ما در اغلب این زمینه ها حرف زیادی برای گفتن دارد.

ایزدی با بیان اینکه در زمینه صنایع دستی باید به سمت برندسازی برویم چرا که از این طریق صنایع دستی اصفهان از رکود نجات پیدا خواهند کرد، گفت: جاذبه های گردشگری در کنار صنایع دستی استان اصفهان مهم ترین عامل پیشرفت و توسعه اقتصادی استان است.

کد خبر: ۲۵۵٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha