۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
 گیوه بافی در استان زنجان احیا می شود
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

گیوه بافی در استان زنجان احیا می شود

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از وجود بیش از ۵۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان خبر داد و گفت: گیوه بافی در استان احیا شده و تسهیلات لازم به هنرمندان این هنر دستی پرداخت می شود. 

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار از وجود بیش از ۵۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان خبر داد و گفت: گیوه بافی در استان احیا شده و تسهیلات لازم به هنرمندان این هنر دستی پرداخت می شود. 

وی با بیان اینکه ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی استان است، اظهار کرد: در راستای شروع به کار تعاونی تولیدکنندگان گیوه زنجان، رایزنی هایی با صندوق کارآفرینی امید در جهت اعطای تسهیلات به تعاونی و کارآفرینان تولیدکننده گیوه در چارچوب ضوابط و مقررات انجام شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از شروع به کار تعاونی تولیدکنندگان گیوه زنجان خبر داد و اظهار کرد: در این تعاونی افزایش اشتغال و تهیه و توزیع مواد اولیه تولیدکنندگان گیوه و فروش محصولات در این تعاونی انجام خواهد شد. 

ارجمند تاکید کرد: با احیای گیوه بافی در استان برای بیش از ۱۲۵ نفر در بخش صنایع دستی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان در حوزه گیوه بافی حمایت می شوند، ابراز کرد: اداره کل  میراث فرهنگی  زنجان در قالب حمایت از فروش محصولات صنایع دستی، به بازاریابی این محصولات کمک می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، تصریح کرد: گیوه بافی به عنوان یکی از هنرهای دستی مردم زنجان است که با قدمت یک هزار و ۵۰۰ ساله مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است. 

ارجمند گفت: در استان زنجان مینای ملیه، تنور سازی، گیوه بافی احیا شده که در اشتغال صنایع دستی بسیار موثر خواهد بود. 

کد خبر: ۲۵٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha