۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲
راه اندازی انجمن صادرکنندگان مبل عطاآباد| حدود ۷۰۰ واحد کارگاه مبل در گلستان فعال است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

راه اندازی انجمن صادرکنندگان مبل عطاآباد| حدود ۷۰۰ واحد کارگاه مبل در گلستان فعال است

گرگان- عادلی، مدیر دفتر توسعه خوشه مبلمان عطاآباد از تشکیل انجمن صادرکنندگان، تولیدکنندگان و تامین کنندگان مبل در استان خبرداد.

زلیخا عادلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: سه سال از عملکرد خوشه مبلمان عطاآباد می‌گذرد و توانسته‌ایم طی این مدت برنامه‌های خود را پیاده کنیم و این ظرفیت در صنعت مبل به وجود آمد تا فعالان این بخش راهی به بازارهای خارجی پیدا کنند و محصولات آنها به کشور ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان ورود پیدا کند.

مدیر دفتر توسعه خوشه مبلمان عطاآباد افزود: با توجه به رایزنی‌های انجام شده و ورود هیئت‌های تجاری متعدد و ظرفیت فروش که در خود خوشه به وجود آمد، احساس کردیم که یک شبکه برای اتحادیه صادرکنندگان، تولیدکنندگان و تامین کنندگان باید ایجاد شود.

وی بیان کرد: بهترین فرصت را در اتاق بازرگانی یافتیم زیرا طی این مدت شاهد حضور هیئت‌های تجاری مختلف از طریق واحد پشتیبانی شرکت شهرک‌ها و اتاق بازرگانی بودیم.

عادلی اضافه کرد: این مراودات باعث شد که هم در بخش تامین مواد اولیه از قبیل چوب، یراق آلات و غیره رابطه برقرار شده و هم با فعالان این صنعت در کشورهای دیگر روابط برقرار شود.

مدیر دفتر توسعه خوشه مبلمان عطاآباد گفت: به عنوان مثال «یعقوب بابایی» جزو کارآفرینان برتر این صنعت توانست در تاجیکستان کارگاه تولیدی ایجاد کرده و نیروی متخصص از دل خوشه بفرستد و همان جا تولید و محصولات خود را عرضه کند.

وی ادامه داد: طی این مدت توانستیم با افرادی که تامین کننده پارچه، چوب و غیره بودند رایزنی داشته و نشست‌های تخصصی برقرار کنیم تا آنها عضو انجمن شوند.

عادلی عنوان کرد: شبکه ای از افرادی که سال‌ها در این صنعت در استان فعالیت داشتند فراهم شد که حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر بودند.

مدیر دفتر توسعه خوشه مبلمان عطاآباد گفت: با حدود ۲۴ نفر از فعالان صنعت مبل، این تشکل را شکل دادیم و علاقمند هستیم که افرادی که در این صنعت و صنایع مرتبط فعالیت می‌کنند عضو این انجمن شوند تا بتوانیم به زودی هیئت مدیره را تشکیل داده و فعالیت آن را برنامه‌ریزی کنیم.

وی تدوین سند راهبرد صنعت مبلمان استان را از دیگر اقداماتی برشمرد که می‌تواند زیر نظر انجمن تشکیل شود تا بتواند فعالیت‌های صادرات محور را پیش برده و واردات را انجام دهد.

عادلی ادامه داد: از اوایل امسال مکاتباتی را با اتاق بازرگانی برای تشکیل این انجمن داشتیم و اطلاع رسانی برای ذینفعان خوشه و فعالان این عرصه انجام شد و بعد از طی روال اداری آن و اخذ موافقت اصولی این انجمن شروع به فعالیت کرد.

مدیر دفتر توسعه خوشه مبلمان عطاآباد اضافه کرد: حدود یک ماه برای تشکیل هیئت مدیره فرصت لازم است و ما طی این مدت نشست‌های تخصصی خود را انجام می‌دهیم و اطلاع رسانی برای ذینفعان و انتشار در روزنامه رسمی انجام خواهد شد؛ همچنین تدوین اساسنامه هم انجام می شود.

وی گفت که در روستای عطاآباد که پایتخت مبل ایران است حدود ۴۰۰ واحد نمایشگاهی تولیدی از قبیل رنگ کاران، تامین کنندگان، تولیدکنندگان و نمایشگاه داران وجود داشته که شش هزار نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.

عادلی عنوان کرد: همچنین در ۱۳ روستای دیگر استان که در این عرصه فعال هستند حدود سه هزار نفر مشغول به کار بوده لذا مجموع فعالان به ۹ هزار نفر می رسد که در ۷۰۰ واحد کارگاهی در روستاها فعالیت دارند.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha