۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
ایران ۳۵ جزیره و چندین ناوگان و نفتکش معتبر در سطح دنیا دارد
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان بنادر:

ایران ۳۵ جزیره و چندین ناوگان و نفتکش معتبر در سطح دنیا دارد

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بنادر پیشانی رشد اقتصاد دریامحور هستند، گفت: حدود ۸۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا است.

به گزارش بازار، محمد حسین علامه سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: در برنامه سیاست‌های کلی دریامحور که اخیرا توسط رهبر انقلاب ابلاغ شده، شرح وظایف دستگاه‌ها مشخص شده که چشم‌انداز و ساختار اولویت‌ها را تعیین می‌کند. دبیرخانه شورای‌عالی دریایی پیش از این توسط سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل و جلسات آن برگزار شده است.

به گفته سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریا نوردی، ایران ۳۵ جزیره و چندین ناوگان و نفتکش معتبر در سطح دنیا دارد که همین امر باعث سبب می‌شود تا توان تجاری کشور افزایش یابد و باتوجه به این ظرفیت‌ها در حال حاضر برای حمل تجارت دریایی آمادگی لازم وجود دارد و اقدامات خوبی در این حوزه‌ها انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا با هم‌افزایی دستگاه‌ها شاهد رشد فزاینده اقتصاد دریا محور در کشور باشیم چرا که موضوع تجارت دریا و اقتصاد دریا برای تمامی کشورها اهمیت دارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه رونق سرمایه‌گذاری قطعاً بر پایه توسعه بنادر و حمل ونقل دریایی شکل می گیرد، گفت: حدود ۸۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا اتفاق می‌افتد و با توجه به آنکه دریا منبع انرژی و حیات است بنابراین موفقیت‌های بسیاری را برای هر کشوری ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha